ساخت 9 بلوک خوابگاه خواهران با ظرفیت 500 نفردر دانشگاه آیت الله حائری میبد

9 بلوک خوابگاه خواهران با ظرفیت 500 نفردر دانشگاه آیت الله حائری میبد با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، عباس کلانتری، رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد از افزایش بیش از 500 نفر به ظرفیت خوابگاهی دختران دانشگاه در هفته گذشته خبر داد و گفت: این مجتمع های خوابگاهی در دهه فجر امسال باحضور مسئولین شهرستان و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بصورت رسمی افتتاح خواهدشد.
وی افزود: به منظور جذب کمک های خیری کوچک، ابتدا خوابگاه هایی با ظرفیت کم توسط دفتر عمرانی دانشگاه طراحی شد. ظرفیت هر یک از این واحدهای 140 متری 18 تا 20 نفر دانشجو با امکانات مجزا و کامل بود اما با مشورتی که با اداره کل عمرانی و وزارت علوم انجام شد به منظور صرفه جویی در زمین و هزینه ساخت مقرر شد واحد ها در بلوک های سه واحدی و در سه طبقه ساخته شوند. نقشه ها تهیه شد و برآورد اولیه این بود که هر واحد بین 120 تا 140 میلیون تومان هزینه دارد. به تعدادی از خیرین مراجعه کردیم و از آنها درخواست نمودیم که حداقل نصف مبلغ هر واحد را پرداخت نمایند، با کمک های مختصری که در ابتدا صورت گرفت 9 بلوک 3 واحدی را با توکل برخدا شروع کردیم و در ادامه کار هم مصالح مختلف از قبیل آجر، کاشی و سیمان را از خیرین گرفتیم و حدود یک میلیارد تومان نیز از محل فروش ساختمان داخل شهر برای تکمیل پروژه هزینه کردیم.
در برخی از کارهای خوابگاه از نیروهای خدماتی و تاسیساتی دانشگاه استفاده کردیم، با توجه به اجرای پروژه به صورت امانی حداکثر صرفه جویی در هزینه ساخت صورت گرفت، ساختمانی که با این کیفیت حداقل هر متر مربع یک میلیون و دویست تا یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه داشت با هزینه ای کمتر از 900هزار تومان ساخته شد. دیوارهای ساختمان خوابگاه از مصالح جدید و ICf که در برابر سرما و گرما عایق است استفاده شده است. پنجره ها هم از جنس الیاف شیشه انتخاب شده که کاملا عایق بوده و بسیار مقاوم است. در نمای ساختمان نیز از آجر نسوز استفاده شده است .
هم اکنون بین 16 تا 22 نفر به انتخاب خود دانشجویان در قالب اتاق های 6،4، 8و 10 نفره در هر واحد ساکن هستند و مجموعا حدود 500 نفر در کل واحدها ساکونت دارند.
هر واحد دارای یک آشپزخانه بزرگ ، 4 سرویس بهداشتی و حمام و یک هال مشترک است و امکانات مورد نیاز نظیر یخچال، فرش، کمد، جا لباسی و... به اندازه کافی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: کل هزینه سیستم گرمایشی ساختمان ها توسط یک خیر و کل کاشی و سرامیک نیز توسط چند خیر محترم تامین شده است.
وی افزود: در کنار خوابگاه یک مجتمع رفاهی فرهنگی چند منظوره به مساحت 2000 متر مربع و در دو طبقه مشتمل بر سالن غذاخوری، سالن مطالعه، نمازخانه، سالن IT، سرویس بهداشتی و ... در دست ساخت است که انشاء الله تا بهمن ماه به بهره برداری می رسد. همچنین یک بازارچه دانشجویی مشتمل بر 8 مغازه در کنار مجتمع ساخته شده که هم اکنون بعنوان غذاخوری خواهران استفاده می شود و پس از آماده شدن سالن چند منظوره مغازه ها تیغه بندی و آماده بهره برداری می شود. در این بازارچه، رستوران آزاد، فست فود، بوفه و انتشارات و ... در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه میبد گفت: هنوز اعتبار زیادی برای تکمیل سالن چند منظوره و محوطه سازی و آسفالت خیابان های منتهی به مجتمع خوابگاهی نیاز است که امیدواریم از طرف صندوق رفاه دانشجویی، سازمان برنامه و بودجه ، سازمان امور دانشجویی و معاونت اداری مالی وزارت علوم مساعدت مقتضی صورت گیرد.
دکتر کلانتری در پایان از خیرینی که در اجرای این طرح مشارکت داشته اند و از حمایت های امام جمعه محترم و نماینده محترم شهرستان که حمایت و راهنمایی کرده اند تشکر کرد.
وی همچنین از کمک صندوق رفاه دانشجویی بابت خرید بخشی از تجهیزات قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم صندوق رفاه به این پروژه که می تواند به عنوان یک پروژه مبتنی بر مولفه های اقتصادی مقاومتی برای دانشگاه های سراسر کشور الگو باشد به طور ویژه مساعدت نماید تا به طور کامل به بهره برداری برسد. بی تردید با مساعدت به این پروژه و به نتیجه رسیدن آن، خیرین جهت مشارکت بیشتر در پروژه های دانشگاه تشویق خواهند شد
انتظار داریم صندوق رفاه به این پروژه که می تواند به عنوان یک پروژه مبتنی بر مولفه های اقتصادی مقاومتی برای دانشگاه های سراسر کشور الگو باشد به طور ویژه مساعدت نماید تا به طور کامل به بهره برداری برسد.

کد خبر: 874924

وب گردی

وب گردی