واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است

وزیر کشور گفت: واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است که با ظهور انقلاب اسلامی عینیت یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی در آستانه روز بسیج مستضعفین تصریح کرد: واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است.

در این پیام آمده است: واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است که با ظهور انقلاب اسلامی عینیت یافت و با هوشمندى حضرت امام خمینى رحمت ‌الله علیه و همراهی میلیون‌ها انسان عدالت‌طلب و آزادی‌خواه‌ شکوفا و بارور گردید. نهادینه شدن تفکر بسیجى که همان اخلاص، باور، بالندگى و مسئولیت پذیری است، در جامعه، موجد بسیاری از تحولات مثبت و سازنده خواهد بود. بر این اساس، تفکر بسیجی، پیوند و ارتباط ناگسستنى و یکپارچگی ساختاری میان اجزاى نظام اجتماعی را تقویت می نماید.

همچنین در این پیام تصریح شد: بسیج به عنوان مظهر و نماد اتحاد و انسجام ملی ایرانیان، در کلام مقام معظم رهبری نیز به زیبایی متجلی شده است: «بسیج در حقیقت، مظهر یک وحدت مقدّس، میان افراد ملت است. همه میدانهایى که بسیج در آن حضور پیدا کرده است، میدانهاى ملى است؛ میدانهاى مربوط به همت ملت - مثل میدان دفاع مقدّس، میدان سازندگى و خدمات عمومى است. هیچ‌وقت کشور، از یک مجموعه عظیمى که از بهترین فرزندان کشور و با این خصوصیات تشکیل شده است، بى‌نیاز نیست.»

در بخش دیگری از این پیام خاطر نشان شد: امروز، دولت خدمتگزار با اتکاء به فرهنگ بسیج و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند موفق به کسب دستاوردهای گرانبهایی در عرصه های مختلف شده است، که علاوه بر افتخار، عزت و اقتدار، دورنمای بسیار روشن و امیدبخشی را برای کشور ترسیم کرده است. امید است این حرکت شتابان توسعه و پیشرفت با وجود بسیجیان سرافراز و حماسه ساز به عنوان سرمشق و الگویی ارزنده استمرار یافته و در جهت کمک به ماموریت‌های سازمانی در عرصه های مختلف مورد بهره برداری قرار گیرد.

اینجانب، فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و هفته بسیج را گرامی داشته و توفیق همه همکاران بویژه برادران و خواهران بسیجی در مجموعه وزارت کشور و واحدهای تابعه اعم از استانداری‌ها،‌ فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها را در مسیر تعالی کشور مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

منبع:‌ فارس

کد خبر: 874961

وب گردی

وب گردی