نسل‌کشی در یمن اتفاق می افتد/ایستادگی در مقابل متجاوزان از مسئولیت‌های سازمان ملل است

معاون دبیر کل سازمان ملل با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایکسانیوز به نقل از خانه‌ملت، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل امروز امروز (چهارشنبه،1 آذر ماه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ابتدا رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت نقش سازمان ملل در جامعه جهانی، گفت: سازمان ملل خانه همه کشورهاست و انتظارها از این سازمان رفتاری متناسب با جایگاه جهانی آن است.

بروجردی با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در جهان و زلزله اخیر در کرمانشاه، انتقال تجربیات مناطق زلزله خیز جهان را به سایر کشورها از وظایف و مسئولیت های سازمان ملل خواند و افزود: آموزش و پیشگیری از اصول اولیه در مقابله با اینگونه بلایای طبیعی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه، حوادث یمن را تأسف بار خواند و تصریح کرد: آنچه در یمن اتفاق می افتد، یک نسل کشی است و ایستادگی در مقابل متجاوزان از مسئولیت های سازمان ملل است.

وی با اشاره به اینکه در سوریه نیز ده ها هزار انسان بی گناه طی شش سال توسط داعش کشته شدند و این درحالی است که آمریکا به صورت علنی از داعش حمایت می کرد، خاطر نشان کرد: شکست داعش از افتخاراتی است که در تاریخ منطقه برای جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید که البته این افتخار با همراهی دولت، ملت و ارتش سوریه، کشور روسیه و حزب الله لبنان به دست آمد.

همچنین مارک لوکاک نیز در این دیدار به مناسبت وقوع زلزله و جان باختن تعدادی از هموطنان ایرانی را به نمایندگان مجلس تسلیت گفته و با مردم ایران ابراز همدردی کرد.

وی ضمن تأکید بر ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران، برای انجام امداد رسانی در این منطقه اعلام آمادگی کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل، کمکهای انسان دوستانه به کشورهای مختلف جهان به ویژه در مواقع بحرانی را ضروری و سازمان ملل را در این زمینه پیشرو دانست و افزود: فردا تیم اعزامی سازمان ملل از منطقه زلزله زده کرمانشاه بازدید به عمل می آورد.

مارک لوکاک، همکاری میان کشورها را باعث هم افزایی و افزایش ظرفیت کشورها دانست.

منبع: فارس

کد خبر: 875023

وب گردی

وب گردی