وعده صادق

پس از اینکه حدود دوماه پیش فرمانده سپاه سردار رشید اسلام سرلشگر عزیزجعفری و سرلشگر حاج قاسم سلیمانی وعده حذف رژیم ویرانگر داعش در عراق و سوریه را داده بودند، دیروز با فتح بوکمال و متلاشی کردن آخرین سنگرهای بازماندگان داعش، خبر این پیروزی به گوش جهانیان رسید.


در نخستین روزهای ماه ربیع که ماه خوشی و سرور اهل بیت و ماه ولادت رسول اکرم (ص) است، خبر مسرت بخش پاک شدن این جرثومه از پیشانی خاورمیانه نشانگر دقت بالای راهبردی (استراتژیک) فرماندهان نظامی، تحت توصیه ها و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است. این پیروزی مقتدرانه و عزت مندانه را باید به حضرت ولیعصر، رهبر عزیز انقلاب، مرجعیت حکیم و هوشیار آیت الله سیستانی، سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان، فرماندهان غیور نظامی خصوصا حاج قاسم سلیمانی، مردم مسلمان و مومن و انقلابی ایران، سوریه ، عراق و همه آزادگان و مستضعفان جهان تبریک گفت و حقیقتا جای شهدای مدافع حرم در این روزها خالی است.

اما امروز زمان ادامه این نبرد است و به هیچ وجه نباید پنداشت که با حذف حکومت تاریک داعش می توان امیدوار بود که تمامی تفکرات سیاه آنها به تاریخ پیوسته است بلکه گمان می رود در لایه های دیگر و با روش های مختلف دست به جنایت خواهند زد. در بخش هایی که در ادامه به ذکر آنها می پردازم باید کشور خود و جهان اسلام را تقویت کنیم تا بتوانیم در مقابل نفوذ این عناصر ایستادگی کنیم:

1- بصیرت افزایی: افزایش آگاهی نسبت به آبشخورهای سیاسی و اقتصادی جریان های #تکفیری امثال داعش.

2- بازخوانی تاریخ: رجوع به تاریخ و شناخت مسائل گوناگون و ریشه های جریان تکفیری و مناسبات محلی و منطقه ای آنها.

3- اشراف امنیتی: جلوگیری از نفوذ افراد با تابلوی تکفیری و وهابی در مناطق مسلمان با حربه های فرهنگی و اجتماعی.

4- رشد جریان اسلام حقیقی: کمک به رشد، تقویت و افزایش کمی و کیفی اسلام حقیقی یا به تعبیر حضرت امام (ره) اسلام ناب محمدی (ص). داعش یک الگو از اسلام بدلى براى بدجلوه دادن اسلام اصیل بود و این ترفند دشمنان پایان ندارد و باید مراقب بود فرداى بعد از داعش، به نام هاى دیگرى وارد خواهند شد.

5- دیپلماسی رسانه ای: فعالیت رسانه ای و روشنگری با استفاده از مستندسازی های دقیق، برنامه های نمایشی و گفت وگوها و میزگردهای اصلاح گرایانه. گسترش دیپلماسى رسانه اى کشور و بر عهده گرفتن نقش پررنگ در این حوزه توسط دستگاه دیپلماسى رسمى و هم افزایی هاى روزافزون.

6- توانمندسازی مناطق حاشیه ای: توانایی مناطق حاشیه ای که طمع دشمن را برای تحریک اقتصادی آنها بالا می برد از راهکارهای مقابله با نفوذ جریان تکفیری است.

7- مبارزه با تبعیض: یکی از مواردی که در خلق این جریان ها موثر است وجود تبعیض و دوگانگی در بستر جامعه است که با از میان بردن این مسئله می توان راه جذب جوانان مستعد به این جریان ها را مسدود کرد.

در پایان باید بر این نکته تاکید کرد که امروز جمهوری اسلامی پرچم صلح خواهى، مقابله باخشونت و تروریسم، دفاع از استقلال طلبى و آزادى در منطقه را برافراشته است و اگر قرار است جایزه صلح نوبل به کسى بدهند به فرمایش مرجع بزرگوار حضرت آیت الله مکارم شیرازى باید به سردار رشید سرلشگر حاج قاسم سلیمانى اهدا شود.

کد خبر: 875041

وب گردی

وب گردی