داعش به دنبال ارائه چهره‌ای مشوه از اسلام در افکار عمومی جهانی بود‌

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در جهان اسلام وظیفه سنگینی در تعمیق وحدت مسلمان به دوش دارند.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر علی اکبر ولایتی در دیدار با «تمل کاراملا اوغلو» رئیس حزب اسلام‌گرای سعادت ترکیه ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌ها بین دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: مرحوم اربکان یکی از شخصیت‌های برجسته و ارزشمند در ترکیه بود که از روی اعتقاد کار می کرد. امیدواریم حزب سعادت ترکیه در تداوم مسیر مرحوم اربکان موفق باشد‌.

وی با اشاره به نقش وهابیت در فروپاشی امپراتوری عثمانی افزود: داعش به دنبال ارائه چهره‌ای مشوه از اسلام در افکار عمومی جهانی بود‌.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در جهان اسلام وظیفه سنگینی در تعمیق وحدت مسلمان به دوش دارند. اگر این دو کشور در کنار هم باشند جهان اسلام از بسیاری از مخاطرات تفرقه افکنانه مصون خواهد بود.

دکتر ولایتی افزود: راه نجات جهان اسلام محبت اهل بیت(ع) به عنوان رمز وحدت مسلمانان است و مردم ترکیه مردمی دوستدار اهل بیت (ع) هستند.

"تمل کاراملا اوغلو" رئیس حزب سعادت ترکیه نیز در این دیدار از برگزاری اجلاس مهم محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها توسط جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

وی با تاکید بر نقش ویژه جمهوری اسلامی در بین ۶۰ کشور مسلمان گفت: آرزو می‌کنیم ایران برای وحدت جهان اسلام گام‌های اساسی بردارد.

بنابر این گزارش دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه ملاقات های دو جانبه خود در اولین روز اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری ها با "شیخ صلاح الدین اوز گندوز" رهبر شیعیان ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: 875060

وب گردی

وب گردی