لغو برجام، بیش از ایران، آمریکا را منزوی می‌کند

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تصریح کرد که لغو برجام، احتمالاً آمریکا را بیش از ایران منزوی خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، «دیوید پترائوس» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا»، تصریح کرد که لغو برجام، بیش از ایران، آمریکا را منزوی می‌کند.

رئیس سابق سیا در اندیشکده مطالعات دفاعی و امنیتی «رویال یونایتد سرویس» انگلیس که قدیمی‌ترین اندیشکده دفاعی و امنیتی در جهان است، به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اشاره کرد و گفت: «توافق هسته‌ای ایران، که تعدادی ویژگی‌های خوب دارد، متأسفانه نقاط ضعفی هم دارد که مهم‌ترین آن این است که این توافق منقضی می‌شود و ما باید بر آنچه که ایران بعد از آن انجام می‌دهد، متمرکز شویم».

وی در بخشی از سخنان خود به سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «جای تعجب است که مذاکراتی بین اسد، روسیه و ترکیه برگزار شده است اما آمریکا و ائتلاف کشورهای دیگر (ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش) نادیده گرفته شده است».

وی به عراق نیز اشاره کرد و گفت: «مبارزه‌ای که در عراق بیشترین اهمیت را دارد، مبارزه با داعش نیست بلکه مبارزه بعد از نبرد برای یک عراق جامع است. مسئله کلیدی، وجود یک دولت جامع است که در آن تمامی عناصر عراق و همه مردم این حس را داشته باشند که در دولت نماینده دارند».

پترائوس در بخشی از سخنان خود درباره عربستان گفت: «عربستان انقلابی در جامعه داشته است....این بزرگترین تحول است. دیگر انقلاب عربستان سعودی، دنبال کردن یک سیاست خارجی فعال است».

کد خبر: 875084

وب گردی

وب گردی