تعیین ساز و کارهایی جهت پیشبرد ثبات و امنیت درمجمع مجالس آسیایی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ساز و کارهایی برای پیشبرد ثبات و امنیت در مجمع مجالس آسیایی تعیین شد و این اجلاس می‌تواند باعث هم‌افزایی در حوزه ثبات و امنیت آسیا شود.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرده بود، عصر امروز - پنجشنبه - به تهران بازگشت در جمع خبرنگاران گفت: امروز نگاه‌ها به سمت آسیا است بنابراین وجود ثبات در آن مهم می باشد.
وی درباره مجمع عمومی مجالس آسیایی افزود: حوزه امنیت در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت و ساز و کارهایی برای پیشبرد هم افزایی‌ها در اوضاع امنیتی مطرح شد، همچنین در این اجلاس کمیته‌های مختلفی تشکیل شد که پیشنهادهایی از نظر سیاسی و امنیتی دادند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این اجلاس، موضوع فلسطین مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مبارزه با تروریسم بسیار مهم است و از این جهت نقش ایران بسیار برجسته بود که همزمان با سرکوب داعش در سوریه و عراق واقع شد و نگاه‌ها به سمتی بود که مذاکرات برای این موضوعات بسیار مفید است.
وی افزود: همزمان اجلاس سوچی نیز در حال برگزاری بود که امیدواریم همکاری‌ها در آسیا در جهت آبادانی و توسعه کشورها باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای حاضر در این اجلاس به مناسب زلزله غرب کشور ادای احترام کردند، اظهار داشت: به کمیسیون برنامه و بودجه گفته‌ایم در طرح اصلاح بودجه -که هم اکنون در کمیسیون مطرح است- کمک‌هایی از طریق اختصاص برخی ردیف‌ها برای زمین‌لرزه غرب کشور صورت گیرد که در روزهای آتی در مجلس بررسی شود.

303

کد خبر: 875252

وب گردی

وب گردی