استاندار اردبیل: ۸۲ میلیارد تومان از اعتبارات حوزه کشاورزی و صنعتی اردبیل جذب شد

استاندار اردبیل گفت: با همکاری مناسب دستگاههای اجرایی و بانکها ۸۲ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته برای حوزه کشاورزی و صنعتی در استان اردبیل جذب شده است.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنام‌جو عصر امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد اظهار داشت: براساس آمار سرشماری سال 95 نرخ بیکاری در استان اردبیل 15.7 درصد است که باتوجه به این آمار در حال‌حاضر 65 هزار نفر بیکار در استان اردبیل وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های ایجاد اشتغال در یک بازه سه ساله تبین شده و برای کاهش امار بیکاری در استان تلاش کنیم، افزود: بعد از گذشت حدود سه سال تقریبا بیکاری در استان اردبیل به 85 هزار نفر افزایش می‌یابد که باید وظایف دستگاههای اجرایی برای ایجاد اشتغال در سه سال آینده معلوم شود تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب و سهمیه‌بندی ایجاد اشتغال توسط دستگاههای اجرایی این آمار بیکاری را در پایان سه سال کاهش داده و به مقدار ناچیزی برسانیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاههای اجرایی در این حوزه وظیفه ویژه‌ای دارند و باید سهیمه‌بندی هر دستگاه برای ایجاد اشتغال مشخص شود و بعد از پایان سه سال این دستگاهها باید تعهد خود را برای ایجاد اشتغال عملیاتی کنند و با این کار و هدفمند بودن فعالیتها می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

بهنام‌جو گفت: نمایندگان دولت در شهرستانها فرمانداران هستند که وظیفه دارند این موضوع را در شهر خود مدیریت کرده و از پتانسیل‌های تمام نقاط استان برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی و سایر حوزه‌ها از جمله دانش بنیان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های محول شده به دستگاههای اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در کمترین زمان اجرا شود، گفت: خوشبختانه دستگاههای اجرایی و بانکها تعامل بسیار مناسبی داشته‌اند و تا به امروز 82 میلیارد تومان از اعتبارات حوزه کشاورزی و صنعتی در استان اردبیل جذب شده است که باید تلاش کنیم از این اعتبارات برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: حوزه گردشگری یکی دیگر از بخشهای مهم در استان اردبیل است که برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت بوده و ما می‌توانیم در این حوزه شاهد ایجاد اشتغال فراوان باشیم.

900

کد خبر: 875273

وب گردی

وب گردی