نماینده ولی فقیه در استان یزد: استکبار جهانی به دنبال وابسته کردن دیگر کشورها به خود است

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در صنعت کشور تاکید کرد و گفت: استکبار جهانی به دنبال وابسته کردن دیگر کشورها به خود است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی عصر امروز در دیدار مدیران جهاد دانشگاهی کشور با وی، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در طول سال‌های پس از انقلاب خدمات خوبی داشته، اظهار داشت: کارهای بسیار خوبی وجود دارد که لازم است با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور نیازمند تحولاتی است، خاطرنشان کرد: غرب ساختارهایی در تشکیلات مختلف خود از جمله اقتصادی، سیاسی و نظامی خود دارند و برای کشورهای دیگر ساختارهای متفاوتی در نظر گرفته‌اند.

امام جمعه یزد افزود: از جمله در ارتباط با مسائل نظامی، غرب ساختاری در کشورهای دیگر ایجاد کرده که وجود داشته باشد اما قدرت و توانایی لازم را به صورت مستقل نداشته باشد.

ناصری یزدی افزود: این اقدام در دیگر عرصه‌ها هم وجود داشت و ایران پیش از انقلاب هم به صورت کامل بر اساس این برنامه غرب برنامه‌ریزی شده بود و در تمام موارد قدرت و توانمندی و پیشرفت ایران وابسته به غرب بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در برابر تمام این موارد ایستاد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) زمینه‌ساز ایجاد تحولات بسیار عظیمی در ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسائل اداری، جهاد سازندگی و در حوزه مسائل نظامی بسیج دو تحول اساسی بود که امام خمینی(ره) برای تغییر در کشور به وجود آوردند.

امام جمعه یزد گفت: در صورتی که تحول جهاد سازندگی ادامه پیدا می‌کرد الان دیگر کشورهای جهان را هم متحول کرده بود و کشور خودمان هم در تمام زمینه‌ها به پیشرفت دست پیدا می‌کرد.

ناصری یزدی بر ضرورت ایجاد تحول در مسائل اقتصادی و صنعتی کشور تاکید کرد و گفت: الان متاسفانه ما در ایران در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی و کسب و کار درجا می‌زنیم و برنامه منظمی برای پیشرفت و توسعه نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: الان در ایران یک فرد در محلی به عنوان کارگر شروع به کار می‌کند و پس از 30 سال هم بدون هیچ‌گونه تحول و پیشرفتی با همان عنوان کارگر بازنشسته می‌شود در حالی که همان فرد می‌توانست با دریافت آموزش‌ها و حمایت‌های لازم، به یک کارآفرین تبدیل شود.

وی ادامه داد: با وجودی که پیشرفت و توسعه در زمینه‌های مختلف در جهان به صورت بسیار سریع در حال انجام است، بسیاری از صنایع ما بدون هیچ تغییری در طول سال‌های مختلف در حال فعالیت هستند و به همین دلیل هم امکان پیشرفت و رقابت پیدا نمی‌کنند.

900

کد خبر: 875281

وب گردی

وب گردی