دستگیری فردی که با جعل عنوان مقام نظامی کلاهبرداری می کرد

کلاهبردار حرفه ای که در خراسان جنوبی و استان های همجوار با غصب عناوین رده بالای نظامی به بهانه خرید خودرو برای خانواده شهدا دست به کلاهبرداری می زد، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان در خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در این باره گفت: فردی با طرح شکایت در نیروی انتظامی اظهار کرد یک نفر با عنوان مقام عالی نیروی انتظامی به وی مراجعه کرد و گفت که اعتباری برای خرید ماشین برای خانواده شهدا آمده و او قصد خرید خودرو دارد که من هم خودرویم را به او فروختم اما وقتی برای وصول چک وی به بانک مربوط مراجعه کردم متوجه شدم که چک و تمام مدارک هویت او جعلی بوده است.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار مجید شجاع افزود: با طرح این اظهارات پرونده در اختیار کارآگاهان عملیات ویژه آگاهی قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد که در این بین فرد دیگری به پلیس مراجعه کرد و گفت خودروی خود را به همین طریق به خریداری که خود را کارمند رده بالای وزارت دفاع معرفی کرده، فروخته است اما بعد متوجه شده که تمام اسناد شناسایی وی هنگام معامله جعلی بوده است.
وی بیان کرد: با دریافت دومین شکایت، تحقیقات گسترده تری با سرنخ هایی که به دست آمده بود، شروع شد و کارآگاهان دریافتند فرد مورد نظر از کلاهبرداران حرفه ای است که از استان گریخته است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان این که در مسیر رسیدگی به این کلاهبرداری چند پرونده به شکل دیگر هم به آگاهی استان واصل شد گفت: با اقدامات فنی پلیسی مخفیگاه فرد فراری در استان خراسان رضوی شناسایی شد و ضمن هماهنگی با پلیس آگاهی مشهد و تشریفات قضایی متهم به کلاهبرداری در سحرگاه یکی از روزهای هفته گذشته در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
وی اظهار کرد: متهم سابقه دار 34 ساله است که اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی دارد و در اعترافات خود به 12 فقره کلاهبرداری با استفاده از عناوین نیروی انتظامی و وزارت دفاع اعتراف کرده است.
سردار شجاع ادامه داد: متهم با غصب عنوان و در بعضی پرونده ها با اغفال بانوان برای ازدواج تمام مدارک شناسایی آنها را گرفته و سوء استفاده از مدارک و حتی دسته چک آنها داشته است.
وی با بیان این که از متهم چهار خودرو کشف شده و تعدادی از خودروها را به نصف قیمت فروخته است گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم اسناد و مدارک شناسایی افراد زیادی که طعمه این کلاهبردار بودند به دست آمد و همچنین بیمه نامه جعلی، رایانه، مهر و وسایل دیگری که کارهای جعل را با آن انجام داده است، کشف و ضبط شد.

ایرنا

کد خبر: 875290

وب گردی

وب گردی