فرهنگ از سیاست مهم‌تر است

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: فرهنگ مهم‌تر از سیاست است و اگر کسی زندگی‌اش با فرهنگ عجین نباشد نمی‌تواند در جامعه نقش ایفا کند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدهادی حسینی در همایش ملی ملاعلی و آقا شیخ حسن فاخری که در اردوگاه شهید رسولی نوشهر برگزار شد با تقدیر از مؤسسه فرهنگی هنری فاخری و سایر کسانی که از برگزاری این همایش حمایت کردند، اظهار کرد: افتخارمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نکوداشت مفاخری چون فاخری‌ها، ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری است.

او با بیان اینکه اگر ملتی بخواهد بزرگ بماند باید گذشته‌اش را بداند و پاس بدارد، گفت: سرزمینمان و استان مازندران مملو از مفاخر فرهنگی است و وظیفه‌مان این است بر اساس داشته‌هایمان یاد آنها را گرامی بداریم.

حسینی همچنین اظهار کرد: فرهنگ باید منشأ تمامی خوبی‌ها باشد و این فرهنگ در اولویت قرار دارد.

خواندن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای تعزیه توسط گروه شبیه‌خوانی شاهزاده ابراهیم گیلان بر اساس شعرهای کتاب تعزیه فاخر، رونمایی از تمبر یادبود همایش و خواندن پیام آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و رئیس جامعه المصطفی العالمیه و اهدای جوایز به برگزیدگان همایش و برخی از دست‌اندکاران اصلی این همایش از دیگر برنامه‌های همایش ملی فاخر بود.

منبع: ایسنا

503

کد خبر: 875376

وب گردی

وب گردی