۱۸۰ هکتار از جنگل‌های گلستان در آتش سوخت

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از سوختن ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی گلستان در سه روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،ابوطالب قزلسفلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آمارهای جدید حکایت از سوختن بخش وسیعی از عرصه‌های جنگلی دارد، گفت: متاسفانه به علت وزش باد شدید و صعب العبور بودن مناطق مورد حریق، آتش به حدی گسترش یافت که موجب از بین رفتن بخش زیادی از عرصه های جنگلی و گونه های گیاهی شده است.

وی افزود: کمک‌های مردمی، نیروهای امدادی، بسیجی، ارتش و منابع طبیعی با تلاش شبانه روزی سعی در مهار آتش‌ها داشتند که پس از گذشت سه روز متوالی در مناطقی که تردد در آنها بسیار سخت بود، موفق به اطفای حریق شدند.

قزلسفلو در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان این حوزه دیرهنگام متوجه وقوع آتش‌سوزی‌ها می‌شوند، گفت: اداره کل منابع طبیعی همیشه در همان پنج دقیقه اول وقوع حادثه از آن مطلع می شود، اما به دلیل کمبود نیروهای گشت‌زنی و افروخته شدن آتش در مناطق بالا دست، امکان دسترسی سریع برای مهار آن ممکن نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان در حال شناسایی نوع گونه‌ها و درختان سوخته شده و میزان خسارت در مناطق سوخته شده هستند.

وی گفت : باید برای جلوگیری از این آتش سوزی ها تمهیدات جدیدی را به اجرا بگذاریم، درغیر این صورت و تکرار این نوع آتش سوزی‌ها، گلستان عرصه های مناطع طبیعی و جنگلی خود را از دست خواهد داد.

گفتنی است ۲۱ موردآتش سوزی در عرصه های جنگلی گلستان طی این سه روز مهار شده است.

902

کد خبر: 875440

وب گردی

وب گردی