طرح یک دهه ای اسراییل برملا شد-پاکسازی قومی در قدس!

فعالان حقوق بشر هشدار داده اند که تل آویو سرگرم اجرای کمپینی برای پاکسازی نژادی علیه ساکنان فلسطینی قدس است تا از این طریق تسلط جمعیتی آنها را در شهرهای اشغالی کاهش دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آژانس موسوم به چشم خاورمیانه، گزارش های دریافتی نشان می دهند که اسراییل تلاش دارد تا فلسطینی ها را به مناطقی خارج از قدس که بیشتر جمعیت آنجا را اسراییلی ها تشکیل می دهند براند.

در همین رابطه برخی منابع هشدار داده اند که این برنامه های تغییرات جمعیتی و فیزیکی، از دهه پیش که تل آویو اقدام به ساخت دیوار حایل بین منطقه فلسطینی نشین قدس و منطقه اسراییلی نشین کرده بود شدت یافته است.

"آویو تارتاسکی" یک محقق میدانی این استراتژی صهیونیست ها را پاکسازی نژادی بدون اسلحه توصیف کرد. وی در ادامه، طرح مذکور اسراییل را خلاصی از یک سوم جمعیت فلسطینی های ساکن قدس عنوان نمود.

همزمان با این گزارش ها برخی خبرها از سیاست های سختگیرانه ای علیه فلسیطینی های ساکن قدس حکایت دارند تا زمینه را برای خروج هر چه بیشتر آنها فراهم آورد. دستگیری های شبانه، تخریب خانه ها، و محروم کردن ساکنان از خدمات اساسی از جمله این برنامه ها گزارش شده است.

گفتنی است فلسطینی ها، قسمت شرقی قدس را به عنوان پایتخت کشورشان قلمداد می کنند اما از سویی دیگر اسراییلی ها ادعا دارند که تمام قدس پایتخت همیشگی آنهاست.

کد خبر: 875460

وب گردی

وب گردی