تقدیر مدیرعامل بنیاد سینمایى فارابى از بازیگر پیشکسوت سینما در روز کتابگردى

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایى فارابى عصر پنجشنبه دوم آذر به پویش ملى کتابگردى پیوست و در جشن امضای کتاب «سیری در تاریخ تئاتر ایران» تألیف داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر حضور یافت .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این مراسم که به همت انتشارات «خانه فرهنگ و هنر گویا» و همزمان با زادروز «داریوش اسدزاده» بازیگر پیشکسوت برگزار شد؛ احمد مسجدجامعى عضو شوراى اسلامى شهر تهران، جمعی از هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران، شاعران، و علاقمندان به کتاب و کتابخوانى حضور داشتند.

در آیین کتابگردی ۹۶ جشن امضای کتاب «سیری در تاریخ تئاتر ایران» نوشته داریوش اسدزاده برگزار شد و از یک عمر فعالیت هنرى این هنرمند پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایى فارابى در این آیین گفت: هنرمندان و سینماگران خود را وامدار کتاب می‌دانند و به آن می‌بالند.

وی با تجلیل از چند دهه خدمات هنرى، فرهنگى و پژوهشى استاد «داریوش اسدزاده» افزود: آثار هنرمندانِ مولفِ ایران زمین وجه دیگر ظرفیت اهالى هنر است و استاد داریوش اسدزاده در کنار بازیگرى از پژوهش و تألیف غفلت نکرده و حاصل آن چند کتاب ارزشمند شده که در برگیرنده اطلاعات ناب و دست اول از هنر تئاتر و سینما است.

تابش با قدردانى از حضور فعال و پر مهر اهالی سینما در سنت حسنه «آیین کتابگردی» گفت: کتاب پایدارترین میراث بشر است و سینماگران ایران امسال همچون سال‌های گذشته در هر جای ایران، با دعوت از هموطنان عزیز به حضور در این رویداد از رونق کتابفروشی‌ها حمایت کردند.

از سه سال پیش به ابتکار احمد مسجد جامعی آخرین پنجشنبه هفته کتاب روز کتابگردی نام گرفت اما امسال به دلیل همزمانی آخرین پنجشنبه هفته کتاب با ایام سوگواری ماه صفر، کتابگردی به پنجشنبه دوم آذر موکول شد.

در این روز روحانیون، دانشگاهیان، هنرمندان، روزنامه نگاران، گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی، نمایندگان مجلس، اعضاى شوراى شهر و... در کتابفروشی‌‌های سراسر کشور و مخصوصا کتابفروشی‌های کوچک و خرید کتاب، به کتاب‌فروشان خسته نباشید گفته و از دست‌اندرکاران، ناشران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب ایران قدردانی می کنند.

کد خبر: 875501

وب گردی

وب گردی