نامه اعتراضی ۱۵۰ نویسنده بریتانیایی منتشر شد

۱۵۰ تن از نویسندگان بریتانیایی با امضای نامه‌ای سرگشاده به کاهش کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها اعتراض کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، نویسندگان بریتانیایی به رهبری نیل گیمن در نامه‌ای سرگشاده که به امضای چهره‌های مطرح ادبی چون فیلیپ پولمن و مالوری بلیکمن رسیده است، اعلام کرده‌اند کاهش کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها موجب می‌شود دستاوردهای کودکان کاهش یابد.

نیل گیمن، آنتونیا فریزر، فیلیپ پولمن و مالوری بلیکمن از جمله ۱۵۰ نویسنده‌ای هستند که با انتشار نامه‌ای سرگشاده از مقامات آموزشی خواسته‌اند جلوی بسته شدن کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها را بگیرند.

بر مبنای انجمن اطلاعات کتابخانه‌های بریتانیا ۳۰ درصد از کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها کم شده است.

کریس ریدل ملک‌الشعرای سابق کودکان بریتانیا، کرسیدا کوول نویسنده و راجر مک‌گو شاعر از دیگر چهره‌های برجسته بریتانیایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه قید شده از سال ۲۰۰۸ کیفیت و شمار کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها و کالج‌ها به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

پس از این که سال ۲۰۱۴ اعلام شد مدرسه‌ها ملزم به داشتن کتابخانه نیستند، شمار کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها در بریتانیا روبه کاهش نهاد.

در سال ۲۰۱۴ و در فاصله بین سپتامبر و نوامبر که مدرسه‌ها یک کتابدار موظف داشتند به طور متوسط شمار کتاب‌های امانت داده شده به کودکان ۱۵۰۸ کتاب در هر مدرسه بود. اما در همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۷ کودکان تنها ۴۸ کتاب به امانت گرفته‌اند.

در این نامه آمده است این ارقام نشان‌دهنده کاهش ۹۷ درصدی کتاب‌هایی است که کودکان می‌توانستند با حمایت مدرسه بگیرند و بخوانند. در همین مقطع زمانی شمار کتاب‌های الکترونیک نیز ثابت مانده و حتی در سال ۲۰۱۷ این بخش نیز شروع به کاهش کرده است. به این تریتب کاهش کتاب‌های امانت گرفته شده به معنی استفاده از کتاب ‌الکترونیک نیست.

این نویسندگان با اشاره به این واقعیت که انگلستان تنها کشور از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است که در آن سطح سواد در سن ۱۶ تا ۲۴ پایین‌تر از افراد زیر سن ۵۵ و بالاتر است، یادآور می‌شوند که اگر کودکان نتوانند تا سن ۱۱ سالگی باسواد شوند، این تاثیری منفی بر بقیه زندگی آنها خواهد داشت.

نت هیگ یکی از امضا کنندگان این نامه گفت: فقدان حمایت از کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها یک کار احمقانه و کوته‌بینانه است.

منبع: مهر

503

کد خبر: 875502

وب گردی

وب گردی