تاثیر دیدارهای متعدد روسای جمهور ایران و روسیه در افزایش همکاریها

سفیر ایران در روسیه گفت: طی ۴ سال گذشته آقایان روحانی و پوتین ۱۲ بار با یکدیگر ملاقات کرده اند که این دیدار ها بر گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز با «ولادیمیر ژیرنوفسکی» رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در دومای دولتی روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات ژیرنوفسکی ضمن تاکید بر ظرفیت های روسیه و ایران برای توسعه هرچه بیشتر روابط ، برگزاری نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در سوچی را در راستای ایجاد ثبات در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت تلقی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، راه اندازی کریدور شمال _جنوب را در ارتقای همکاری های اقتصادی دو جانبه بسیار تاثیر گذار ارزیابی کرد.

ژیرنوفسکی با تاکید بر تمایل حزبش بر گسترش روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی و فراکسیون های آن اعلام کرد: گروه نمایندگان دوما از فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در راستای تحکیم روابط پارلمانی آمادگی سفر به ایران و دیدار با همتایان خود را دارند.

سنایی نیز در این دیدار با اشاره به سطح روابط عالی بین دو کشور و سطح رایزنی ها و ارتباطات بین روسای جمهور دو کشور گفت: طی ۴ سال گذشته آقایان روحانی و پوتین ۱۲ بار با یکدیگر ملاقات کرده اند که این دیدار ها بر گسترش همکاری های فی مابین در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و غیره بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن ارتباطات هرچه بیشتر نمایندگان مجلس و فراکسیون های احزاب ایران و روسیه، بر برگزاری میزگردها و نشست های کارشناسی مربوطه تاکید کرد.

طرفین در این دیدار برگزاری میزگردها ، نشست های کارشناسی و همچنین افزایش مراوادت گردشگری بین دو کشور را موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر دانسته و نتیجه آن تعمیق هرچه بیشتر روابط بین دولتی و مردمی برشمردند.

منبع: مهر

302

کد خبر: 875528

وب گردی

وب گردی