ساماندهی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: هیچ قانونی مبنی بر مکلف بودن بهزیستی به پرداخت مبلغی مشخص به فرزندان تحت پوشش خود به هنگام ترخیص وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگارانمحمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در سال جاری به هر یک از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی به هنگام ترخیص، مبلغ ۱۸ میلیون تومان وجه نقد پرداخت می شود و علاوه بر آن این فرزندان مبلغی هم بابت بیمه آتیه دریافت می‌کنند.

نفریه تاکید کرد: هیچ قانونی مبنی بر مکلف بودن بهزیستی به پرداخت مبلغ مشخص به فرزندان خود در هنگام ترخیص وجود ندارد و این امر تنها یکی از برنامه‌های درون سازمانی است.

وی ادامه داد: بر اساس جزییات بیمه آتیه و روند فعلی آن ماهیانه مبلغ ۲۰ هزار تومان به حساب آن دسته از فرزندان بهزیستی که تحت پوشش این بیمه هستند واریز می‌شود و در هنگام ترخیص در ۱۸ سالگی مبلغ دو برابر این واریزی به این فرزندان پرداخت می‌شود.

برخورداری 16 هزار کودک تحت پوشش بهزیستی از مزایای بیمه آتیه

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۵ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، ۱۶ هزار نفر از آنان از مزایای بیمه آتیه برخوردار هستند.

نفریه خاطرنشان کرد: بودجه فعلی سازمان بهزیستی کشور، پاسخگوی این مسئله نیست که بتوانیم همه فرزندان سازمان بهزیستی را تحت پوشش قرار دهیم، لذا در صورت مشارکت افراد خیر این اقدام امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: آمار ارائه شده در خصوص فرزندانی که تحت پوشش بیمه آتیه هستند، شامل فرزندانی می شود که در مراکز مختلف نگهداری از فرزندان سازمان بهزیستی کشور حضور دارند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سیاست این سازمان بر این اصل استوار است که تا جایی که امکان دارد، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست را در خانواده های جایگزین ساماندهی کند و سپس آن‌ها را از جنبه های مختلف، تحت حمایت قرار دهد.

واریز ماهیانه 170 هزار تومان یارانه به هر یک از فرزندان ساکن در مراکز بهزیستی

نفریه افزود: در حال حاضر برای هر یک از فرزندانی که در مراکز مختلف سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، ماهیانه مبلغ ۱۷۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود، این در حالی است که به ازای نگهداری هر یک از فرزندان در خانواده های جایگزین مبلغ ۳۵۰ هزار تومان بابت یک فرزند به هر خانواده پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: درخواست سازمان بهزیستی کشور از خیران این است که برای تحت پوشش قرار دادن و بیمه کردن مابقی فرزندان بهزیستی مشارکت کنند و این سازمان هزینه‌های جاری که این فرزندان با آن مواجه هستند را به طور کامل پرداخت می‌کند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: خیران با مشارکت در امر تحت پوشش قرار دادن فرزندان بهزیستی در بیمه آتیه، گام بزرگی در جهت تامین و فراهم ساختن مبلغی حمایتی برای این فرزندان بر می‌دارند.

نفریه با بیان اینکه فرزندان بهزیستی تا ۵ سال پس از تحصیل هم حمایت های مورد نیاز و ضروری در خصوص ادامه تحصیل را دریافت می کنند، گفت: بر همین اساس دانشجویان، کمک هزینه تحصیلی را به صورت امداد ماهیانه دریافت می‌کنند.

۷۰۵

کد خبر: 875529

وب گردی

وب گردی