آغاز چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مشهد

چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد عصر جمعه طی مراسمی با حضور فیلم سازان، هنرمندان و مسئولان کشوری و استانی در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر این جشنواره در مراسم مزبور گفت: یک هزار و 257 اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 261 اثر به دلیل برخورداری از شرایط و ویژگی های فنی لازم تائید و برای داوری انتخاب شد.
محمود شفق افزود: از میان آثار رسیده، 707 اثر در بخش بین ‌الملل ایرانی، 242 اثر در بخش بین ‌الملل خارجی، 136 اثر در بخش دانش ‌آموزان، 140 اثر در بخش فرهنگیان و 32 اثر در بخش دانشجو معلمان بود.
وی اظهار کرد: از آثار رسیده در بخش بین الملل خارجی که از 37 کشور ارسال شده است آثار 18 کشور پذیرفته و به بخش داوری جشنواره راه یافت.
وی گفت: از مجموع 261 اثر راه یافته به بخش داوری، 112 اثر در بخش بین ‌الملل ایرانی، 66 اثر در بخش بین‌ الملل خارجی، 35 اثر در بخش دانش ‌آموزان، 41 اثر در بخش فرهنگیان و هفت اثر نیز در بخش دانشجو معلمان است.
شفق افزود: آثار ارسالی به ‌صورت مستند، پویانمایی و انیمیشن، فیلم ‌های کوتاه و فیلم‌ های بلند در موضوعات آموزشی، علمی و تربیتی در 10 محور می باشد.
وی با بیان اینکه داوری آثار مزبور توسط 10 داور ایرانی و پنج داور خارجی انجام می شود، اظهار کرد: آثار برگزیده این جشنواره در 18 سالن نمایش در مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.
چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد تا 10 آذر ماه در مشهد ادامه دارد.

503

کد خبر: 875578

وب گردی

وب گردی