آغاز به کار جشنواره بین المللی صنایع دستی کولالامپور با حضور هنرمندان ایرانی

سومین دوره جشنواره بین المللی صنایع دستی کوالالامپور (KLICF) با حضور هنرمندان ایرانی از جمله سه هنرمند توان یاب در پوتراجایا، پایتخت ستادی مالزی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شعار امسال این جشنواره نیز همچون سال گذشته 'صنایع دستی اتحاد مردم' نامگذاری شده که هدف اصلی آن ایجاد اتحاد بین مردم از طریق صنایع دستی است.
جشنواره صنایع دستی کوالالامپور در سه بخش اجرای فرهنگی، نمایش صنایع دستی و نمایشگاه فرش برگزار می شود و علاقمندان به صنایع دستی می توانند از دو بخش محلی و بین المللی این جشنواره دیدن کنند.
جذب خارجی ها و خریداران به منظور خرید صنایع دستی و کمک به پیشرفت صنایع دستی و اقتصاد مالزی، ایجاد سکویی برای هنرمندان به منظور معرفی محصولات خود به بازار جهانی و همچنین گردهم آمدن هنرمندان جهان برای یک هدف که اتحاد از طریق هنر عنوان شده از جمله اصلی ترین اهداف این جشنواره معرفی شده اند.
در این دوره از جشنوار صنایع دستی کوالالامپور هنرمندان بیش از 30 کشور در بیش از 120 غرفه آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار دادند.
هنرمندان مالزی نیز در بخش دیگر از این جشنواره در غرفه های متعددی آثار خود را به نمایش گذاشتند.
همسو با اهداف این جشنواره که تا پنجم آذرماه ادامه دارد، هنرمندان ایرانی نیز با هدف توسعه فرهنگ و هنر ایرانی و عرضه صنایع دستی در بازار های بین المللی در این جشنواره شرکت کرده اند.
صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران محسوب می شود که ظرفیت های گسترده ای برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی دارد.
گره چینی، معرق، خاتم و صنایع چوبی، زیورآلات، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، فرش، تابلو فرش، گلیم و گبه، سفال، کاشی سنتی، سرامیک وشیشه، ترمه و پارچه های سنتی، قلم زنی و میناکاری، صنایع چرمی، پوشاک و عروسک های سنتی از جمله محصولات هنری هستند که این جشنواره در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
هیات ایرانی حاضر در این نشست، شامل 17 هنرمند از جمله سه نفر توان یاب به نامهای لیلا مهرور (در رشته نقاشی با پا)، ملیحه بنائیان (سرمه دوزی) و نسترن شفیعی (چرم کار) هستند که به همراه جواد حسن زاده، مربی خود، با هزینه های شخصی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

منبع :ایرنا

503

کد خبر: 875583

وب گردی

وب گردی