امدادرسانی به 561 نفر از هموطنان/2 نفر در اثر سیل و یک نفر در اثر رعد و برق جان باختند

رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح جزئیات امداد رسانی ناشی از طوفان،سیل و آبگرفتگی پرداخت و گفت: امدادگران به 23 روستا ،شهر و مناطق عشایر نشین خدمات امدادی ارائه کردند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی و طوفان از 30 آبان تا ساعت 6 صبح امروز گفت: در زمان مذکور 7 استان کشور شامل ایلام،بوشهر،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،فارس گلستان و هرمزگان تحت تاثیر طوفان، سیل و آبگرفتگی ناشی از آن قرار داشتند.

به گفته وی ، امدادگران به 23 شهر ، روستا و مناطق عشایرنشین و 561 نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند.
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: گفتنی است در زمان مذکور امدادگران با برپایی 5 چادر موفق به اسکان اضطراری 23 نفر از هموطنان شدند.
وی افزود: متاسفانه 3 نفر از هموطنان در اثر سیل و طوفان اخیر که در برخی استان ها به وقوع پیوسته است، جان خود را از دست دادند که ٢ نفر آنها در روستای چاووشی توابع خورموج بر اثر وقوع سیل یک نفر از بخش الوار گرمسیری اندیمشک بر اثر رعد و برق جان باختند.

سلیمی افزود: امدادگران در 45 تیم (191 نفر) در مناطق مذکور خدمات امدادی ارائه دادند و موفق به تخلیه آب از 46 واحد مسکونی شدند.

وی در پایان با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده توسط جمعیت هلال احمر گفت: تا کنون 293 تخته پتو، 119 تخته موکت، 270 کیلوگرم نایلون، 105 ست شست و شو و هزار و 700 قوطی کنسرو میان هموطنان توزیع شده است.

701

کد خبر: 875609

وب گردی

وب گردی