نفت خام آمریکا به قیمت 58دلار و 95 سنت معامله شد

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با ۹۳ سنت، معادل ۱.۶ درصد افزایش به بالاترین رقم در ۲ سال گذشته رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، پس از آنکه ادامه تعطیلی خط لوله انتقال نفت از کانادا به آمریکا موجب کاهش عرضه نفت به یک تاسیسات مهم ذخیره سازی نفت آمریکا شد، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز به بالاترین رقم ها در طی بیش از دو سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 93 سنت، معادل 1.6 درصد افزایش به 58 دلار و 95 سنت رسید. حجم معاملات انجام شده در روز جمعه به دلیل تعطیلات جشن شکرگزاری در آمریکا چندان بالا نبود.

قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با 31 سنت، معادل 0.49 درصد افزایش به 63 دلار و 86 سنت رسید.

خط لوله 590 هزار بشکه ای شرکت ترانس کانادا که نفت های شنی آلبرتا را به پالایشگاه های آمریکا می رساند، بعد از بروز یک نشتی در داکوتای جنوبی، از روز 16 نوامبر بسته شده است.

مشخص نیست که فعالیت خط لوله کی استون چه زمانی از سر گرفته خواهد شد، اما خط لوله مذکور بخش عمده ای از تغذیه نفت مورد نیاز مرکز تحویل نفت خام آمریکا در کوشینگ اوکلاهاما را بر عهده دارد، از این رو بسته شدن آن به معنای کاهش میزان ذخایر نفتی آمریکاست.

طارق ظاهر تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما انتظار داریم شاهد ادامه کاهش ذخیره نفت در کوشینگ اوکلاهاما باشیم...اما اگر روسیه بگوید قصد همراهی با اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید را ندارد، یا اگر شاهد مالفت هایی از سوی عراق یا ایران باشیم تمام این رشد قیمت ها از بین خواهد رفت.»

اوپک قرار است روز 30 نوامبر تشکیل جلسه دهد و در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری نماید، هرچند که روسیه در هفته های اخیر سیگنال های ضد و نقیضی در مورد همراهی اش با این تمدید ارسال کرده است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 875642

وب گردی

وب گردی