فروش ناامیدکننده اکران پاییزی/«زرد» در صدر

در آخرین ماه پاییز فروش فیلم های روی پرده امیدوار کننده نیست و تنها چهار فیلم موفق شده اند از بین آثار روی پرده مرز یک میلیارد را رد کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در آستانه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر فروش فیلم های روی پرده و اکران پاییزی امیدوار کننده نیست و در آذرماه اکران تنها سه فیلم موفق شده اند از بین آثار روی پرده مرز یک میلیارد را رد کنند.

بر همین اساس «زرد» ساخته مصطفی تقی زاده که اکران آن از 12 مهرماه آغاز شده است پس از گذشت حدود 50 روز از نمایش عمومی چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان فروخته است و در صدر جدول فروش اکران های پاییزی قرار دارد.

در خلاصه داستان «زرد» آمده است: آدم‌های عجیبی هستیم... امروزمون با فردا خیلی فرق می‌کنه.

بهرام رادان، ساره بیات، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار و مهرداد صدیقیان. امیرعلی نبویان، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، متین ستوده، مرتضی تقی‌زاده، علی صالحی، شهروز دل‌افکار، رومینا رفیعا، رضا شمس‌الدین، فرهاد مهدوی، حسین نائینی و حسین مهری بازیگران این فیلم هستند.

پس از «زرد»، فیلم «خفه گی» به کارگردانی فریدون جیرانی قرار دارد که پس از گذشت نزدیک به 40 روز از اکران به فروش چهار میلیارد تومان نزدیک شده و دومین فیلمی است که در میان فیلم های روی پرده به فروش میلیاردی رسیده است.

داستان «خفه گی» درباره صحرا مشرقی پرستار یک بیمارستان روانی است. مسعود سازگار همسرش را که ظاهرا دیوانه شده در این بیمارستان بستری می کند. صحرا مشرقی وقتی با همسر مسعود آشنا می شود، پی به حقایقی عجیب از زندگی آنها می برد و ناخواسته وارد ماجراهایی می شود ...

در این فیلم نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفى، احسان امانى، اسدالله یکتا. با هنرمندى ماهایا پطروسیان و با حضور افتخارى پولاد کیمیایى به ایفای نقش می پردازند.

فیلم کمدی «خالتور» به کارگردانی آرش معیریان که نمایش آن از 10 آبان ماه آغاز شده نیز با فروش بیش از 2 میلیارد تومان در رده سوم جدول فروش قرار دارد.

این کمدی-موزیکال روایتی ارائه می‌دهد از زندگی سه جوان موزیسین که سعی زیادی دارند اسیر موسیقی بازاری نشوند و به اجرای قطعات موجه بپردازند اما عدم اقبال مخاطبان موجب می‌شود به سراغ نوعی از موسیقی بروند که علی رغم جدی گرفته نشدن از سوی کارشناسان، مخاطبان فراوانی دارد.. .

در این فیلم پربازیگر هنرمندانی چون محمدرضا شریفی نیا، پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، علی صادقی، سحر قریشی، مریم امیرجلالی، اصغر سمسارزاده ، امیرحسین صدیق، بهروز قادری، مهشاد مخبری، محمدرضا هدایتی، رسول نجفیان، مریم معصومی، اردشیر کاظمی، بیتا عالمی، پوریا نیک جو، محمدرضا عباسی، مونا شناس، فریده خادم الحسینی‌، علی غلامی، الهه شجاعی، حسین لواسانی، جلیل ملک زاده، مسعود رضاخواه، مهدی غفاری، مهدی تجلی، مهدی حاجی‌زاده، سعید روشن، امیر جعفری، حسن امیرزاده، علی صالحی، سیامک دباغ، شاهین دیبایی و فریاد صالحی ایفای نقش می کنند.

تازه ترین ساخته تهمینه میلانی با عنوان «ملی و راه های نرفته اش» دیگر اثر سینمایی است که با فروش نزدیک به 2 میلیارد تومان نامش در میان فیلم های میلیاردی اکران پاییزی ثبت شده است.

این فیلم که از روزهای آخر شهریور نمایش خود را آغاز کرده داستانش به این صورت است که ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود.

میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسراسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌خواه، ستاره اسکندری،فلور نظری و بابک قادری در «ملی و راه های نرفته اش» بازی می کنند.

با یک بررسی ساده مشخص می شود که فروش فیلم ها در دو ماه نخست پاییز چندان امیدوار کننده نبود است و باید ماند و دید که در آذرماه و نمایش 5 فیلم جدید «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «ثبت با سند برابر است» ساخته بهمن گودرزی، «صفر تا سکو» از سحر مصیبی، «پینوکیو، عامو سردار و رییسعلی» به کارگردانی سیدرضا صافی و «اشنوگل» ساخته هادی حاجتمند رونق به گیشه سینمای ایران باز خواهد گشت؟

به گزارش ایسکانیوز؛ همچنن این روزها آثاری چون «شنل» به کارگردانی حسین کندی، «غیرمجاز» ساخته حسین یکتاپناه، «آزاد به قید شرط» فیلمی از حسین شهابی، «انزوا» ساخنه مرتضی علی عباس میرزایی در سینماهای کشور در حال نمایش هستند.

501

کد خبر: 875645

وب گردی

وب گردی