بدهی دولت به تأمین اجتماعی نیازمند چاره اندیشی عاجل است

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی تداوم وضعیت فعلی و تأخیر در پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی را منجر به کاهش خدمات تأمین اجتماعی و روندی نا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای تعیین تکلیف این موضوع باید چاره اندیشی عاجل صورت گیرد.

عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، با بیان اینکه درحال حاضر بدهی دولت به تأمین اجتماعی به حدود 150 هزار میلیارد تومان رسیده و هر سال نیز بیش از 35 هزار میلیارد تومان به اصل بدهی افزوده می شود، گفت: بدون شک ادامه این وضعیت به صلاح کشور و جامعه شریف کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی، نیست.
او پرداخت سالیانه تعهدات دولت به سازمان تأمین اجتماعی را نیازمند پیش بینی اعتباری بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان در بودجه سالیانه کشور دانست و افزود: در صورت تحقق این امر میزان بدهی دولت در حدود فعلی باقی خواهد ماند و به نظر می رسد تحقق این هدف باید به عنوان راهبرد اصلی دولت و مجلس مورد توجه باشد.
نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی پیشگیری از افزایش بدهی دولت را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی در قدم اول بایستی تمهیداتی اتخاذ شود که بدهی دولت بیش از این افزایش پیدا نکند و باید اقداماتی در دستور کار دولت قرار گیرد که سال آینده شاهد افزایش بیشتر بدهی نباشیم.
گودرزی پیشگری از افزایش بدهی دولت را از طریق پرداخت تعهدات سالیانه دولت به تأمین اجتماعی و یا اتخاذ راهکارهایی برای کاهش تعهدات سالیانه دولت امکانپذیر دانست و تصریح کرد: می توان با تمهیداتی بخشی از تعهدات دولت نسبت به سازمان تأمین اجتماعی را تعدیل و برای پرداخت بخش دیگری از تعهدات برنامه ریزی کرد.
او ارائه خدمات مناسب و قابل قبول به جامعه کارگری و بازنشستگان در شرایط فعلی و بدون دریافت مطالبات از دولت را اقدامی ارزشمند از سوی مجموعه مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: دکتر نوربخش و همکارانش در این سالها تلاش زیادی کردند که بدون اتکا به دولت خدمات مورد نیاز جامعه را ارائه دهند و در صورت پرداخت بدهی ها از سوی دولت نیز بدون شک تحول اساسی در خدمات سازمان تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد.
403

کد خبر: 875673

وب گردی

وب گردی