مهارت افزایی سربازان در اولویت ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس قرارگاه مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سه هدف ستاد کل برای مهارت آموزی سربازان، گفت: ستاد کل به دنبال غنی سازی دوران سربازی است.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار فرحی رئیس قرارگاه مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح در همایش مهارت افزایی سربازان ستادکل نیروهای مسلح گفت: بر آورد ما این است حدود ٢٠ درصد سربازانی که وارد جامعه می شوند دارای کار هستند اما بقیه باید به دنبال کار بگردند.

وی ادامه داد: گستره خدمت سربازی مربوط به کل کشور است و همه درگیر مقوله سربازی هستند، همه سربازان آینده دار و آینده ساز کشور هستند و این ویژگی باعث شد تا فکری برای غنی سازی این دوران سربازی توسط ریاست ستاد کل انجام شود.

فرحی افزود: ما سه هدف برای مهارت آموزی در نظر گرفتیم. اول آنکه بتوانیم در فضای جامعه یک جذابیتی در نگاه به سربازی ایجاد کنیم، نکته دوم آن است که سربازان در دوره خدمت دارای شادابی و نشاط باشند و هدف سوم ما این است که سربازان ما پس ازدوره سربازی دارای مهارتی باشند که بتوانند به اشتغال و اقتصاد جامعه کمک کنند.

رئیس قرارگاه مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف چهار مرحله راتعریف کردیم. مرحله اول سیاستگذاری است که بر عهده ستاد کل است و گام دوم هم نظارت بر اجرای آن است گام سوم پاپش این ابلاغیه است برای پیدا کردن نواقص و گام چهارم هم ایجاد تسهیل در حین انجام ماموریت است.

وی گفت: در ادامه با توجه به گستردگی این طرح ما از ٢٠ دستگاه کشوری کمک گرفتیم که با ٣ نهاد تفاهنامه امضا کرده ایم و بنا داریم در سال ٩٦ با تمام این دستگاهها تفاهنامه امضا کنیم.

فرحی ادامه داد: برای نیروهای مسلح نیز وظایفی در هر سرفصل پیش بینی کرده ایم، گام اول تخصیص سهمیه به نیروهاس مسلح است، گام دوم توزیع این سهمیه به استانها و در گام سوم اختصاص این سهمیه به یگانها و در گام چهارم نیز نوع تخصص که باید فرابگیرند و گام پنجم هم مشخص کردن یگان فراگیرنده آن تخصص است.

رئیس قرارگاه مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در سال ٩٦ بنا شده است از مهارت های موجود در نیروهای مسلح و توان خود سربازان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای سال ٩٧ برنامه داریم مهارت هایی را آموزش دهیم تا موجب ایجاد اشتغال در کشور و رفع کننده نیازجامعه باشد. در این رابطه با دانشگاه ها هم فکری کرده ایم و اتاق فکری هم در این زمینه که نیاز آینده در کشور در حوزه اشتغال چیست را تشکیل داده ایم.

کد خبر: 875694

وب گردی

وب گردی