بسج الگوی بارز و شاخص برای کشورهای آزادیخواه است

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای اعلام کرد: بسیج و بسیجی مصداق تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در صحنه بین‌المللی و الگویی بارز و شاخص برای کشورهای آزادیخواه و مسلمان است.

به گزارش ایسکانیوز، ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجم آذرماه، سالروز صدور فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، آن را مصداق و الگوی یک سازمان متعهد و مردم‌نهاد انقلابی خواند.

در این بیانیه آمده است: امروز بحمدالله با درایت و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری نهال بسیج که با ندای الهی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 نضج گرفت، به درختی تنومند و پربار تبدیل شده است که ریشه در اعماق نهضت انسانیت و آزادگی مکتب اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

این بیانیه خاطرنشان می‌سازد: تأسیس بسیج مستضعفین در روزهای نخست پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حاصل دوراندیشی و بصیرت الهی معمار کبیر انقلاب نسبت به آینده انقلاب اسلامی و حوادث و رخدادهای مسیر پرتلاطم انقلاب و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی بود که امروز پس از سالها مجاهدت، ایستادگی، ایثار و از خود گذشتگی بسیجیان انقلابی به یکی از معجزات نهضت اسلامی ایران تبدیل شده است.

ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سالروز تشکیل بسیج را فرصت مغتنم و مبارکی برای نمایش اراده، اقتدار و آمادگی همه جانبه ملت ولایتمدار و بسیجی ایران در رویارویی با استکبار جهانی و بازخوانی بیش از 3 دهه حضور هوشمندانه، با بصیرت و انقلابی این نهاد مردمی در تمامی صحنه‌ها و برگ‌های تاریخ سرافراز و نورانی انقلاب اسلامی می‌داند.

این بیانیه در ادامه تصریح می‌کند: تاریخ بیش از سه‌دهه اخیر مملو از صفحات زرین و افتخارآمیز پیروزی و سربلندی میهن اسلامی است که با حضور بسیجیان فداکار و مخلص نگاشته شده است به گونه‌ای که اقتدار و بالندگی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی ملت نستوه ایران در عرصه جهانی مدیون شجاعت، ایستادگی، آمادگی و عمل به موقع و صحیح بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب بوده است.

ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با برشماری نقش آفرینی‌های سترگ و سرنوشت‌ساز بسیج و تبیین چرایی خصومت و هجمه‌های سنگین رسانه‌ای دشمنان نظام علیه شجره طیبه بسیج به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی خاطرنشان می‌سازد: بسیج و بسیجی از آیات و نشانه‌های پویایی، انقلابی‌گری و ولایت‌مداری آحاد ملت ایران و مصداق تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در صحنه بین‌المللی و الگویی بارز و شاخص برای کشورهای آزادیخواه و مسلمان است که نمایشگر روش‌های نوین انقلاب و وفاداران به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام به شمار رفته و پرچم دفاع از مظلومین و ستم‌دیدگان‌جهان و بصیرت و هوشمندی برابر فتنه‌ها را مخلصانه و متعهدانه بر افراشته است.

این بیانیه می‌افزاید: بسیج نیرومند و مقتدر متشکل از نیروهای مردمی چیزی جز قاطبه ملت همیشه در صحنه و بیدار ایران اسلامی نبوده و هیچگاه از یکدیگر قابل تفکیک و جدایی نمی‌باشند و در دو عرصه جنگ سخت و نرم مأموریت خطیر و ارزشمندی را همواره به عهده دارند.

این بیانیه در پایان با ترسیم برکات حضور بسیج در جبهه‌های نوین مقابله با طرح‌ها، شیطنت‌ها، توطئه‌ها و سناریوهای خبیثانه استکبار جهانی و نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی و ناکام گذاردن بسیاری از نقشه‌های شوم آنان در کشور تصریح کرده است: تردیدی نیست که سربلندی بسیج در رویارویی با دشمنان، امروز روحیه و تفکر بسیج را به مثابه الگویی نافذ و کارآمد در اختیار ملت‌های عراق، سوریه و دیگر کشورهای آزادی‌خواه قرار داده است تا آنان با فرصتی که بیداری اسلامی و مقاومت و پیروزی در برابر گروهک‌های تروریستی بر ایشان مهیا کرده است با تمسک از مدل راهبردی بسیج و بهره‌گیری از این تجربه گران سنگ، آینده با عزت و عظمت را برای ملت خود رقم زنند.

منبع: مهر

کد خبر: 875775

وب گردی

وب گردی