کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد 

به همت حوزه فرهنگی واحد دانشگاهی پرند کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفاف با حضور و استقبال دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ابتدا حجت الاسلام تقوی مدیر فرهنگی واحد دانشگاهی پرند طی سخنانی کوتاه بیان داشت: حجاب و عفاف از ضروریات دین مبین اسلام است. وی، شخصیت زن را در حفظ حجاب دانست و افزود: بی‌حجابی، آسیب های فراوانی برای شخصیت زنان به همراه دارد.

سپس خانم دکتر طاهره زرنگار عضو هیات علمی و گروه معارف واحد پرند طی سخنانی با اشاره به اصل حجاب و اهمیت آن در ادیان بزرگ الهی اظهارکرد: آنچه مسلم است این است که قبل از اسلام حجاب وجود داشته و اسلام مبتکر آن نیست. از زمانی که تصویر ابتدائی ترین انسان ها در میان سنگواره ها و تصاویر درون غارها دیده شده تا اواخر قرن 19، بشر همواره عفت و حیا را رعایت می کرده و تفاوت در فرهنگ، سلیقه، رنگ و جغرافیا هرگز نتوانسته مانع از رعایت فرمانی درونی فطری و غریزی حیا شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی پرند در ادامه افزود:: برخلاف تصور عموم مردم، چادر و مقنعه قدمتی دیرینه دارد و در متون بسیار قدیم مقعنه یا روسری یکی از دو پوشش حضرت حوا همسر آدم است. چادر نیز از دیرباز به ویژه در ایران استفاده می شد و از لباس های سنتی و باستانی زنان ایران به شمار می آمده است.

در ادامه وی در تاکید اهمیت حجاب با استناد به فرمایش حضرت علی ع که می فرماید: حجاب، زیبایی زن را پایدار می سازد گفت: زیبایی انسان فقط به زیبایی های ظاهری او محدود نمی شود، چه بسیار زنانی در طول تاریخ ظاهر زیبایی نداشتند یا کسی از زیبایی های ظاهری آنها آگاه نشد ولی خود، زیبایی ها و ارزش های والای انسانی را در جهان آفریدند.

گفتنی است تعدادی از دانشجویان در فضایی صمیمی به بیان نکات و انتقادات درباره مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی، مذهبی و آموزشی با محوریت حجاب و عفاف پرداختند.

کد خبر: 875776

وب گردی

وب گردی