آمار تکان دهنده از خشونت علیه زنان درغرب/ثبت  215 هزار مورد آزار جنسی در اروپا

آنچه در اولین نگاه به ذهن می رسد این است که زنان در غرب به دلیل تحت حمایت بودن قانون، کمتر در معرض خشونت قرار دارند و در قیاس با کشورهای در حال توسعه کمتر مورد تعرض و خشونت هستند؛ اما با یک نگاه اجمالی به آمارهایی که در کشورهای غربی منتشر می شود متوجه می شویم که اینطور نیست و آنچه در غرب تهدیدی برای امنیت زنان است ، خشونت در خانه ها و آزار و تجاوز جنسی در محیط کار است .

نیوشا یعقوبی-ایسکانیوز: ارقام جدید یورواستات، که توسط کمیسیون اروپا منتشر شده، نشان می دهد 64 هزار و 500 مورد از 215 هزار جنایت خشونت آمیز جنسی که توسط پلیس در سراسر اتحادیه اروپا در سال 2015 ثبت شده اند، در انگلستان و ولز به وقوع پیوسته است. افزایش خشونت علیه زنان در سراسر جهان نگرانی ­های بسیاری را ایجاد کرده است به همین منظور ضرورت تامل، برنامه و اقدام در راستای رفع خشونت علیه زنان در سراسر جهان پررنگ تر شده است.

کشورهای دارای بیش ترین میزان آزار و اذیت جنسی در سال 2017

در سال های اخیر میزان جرم و جنایت های مختلف در دنیا افزایش یافته و بسیاری از افراد را روانه زندان ها کرده است ، تجاوز و آزار و اذیت های جنسی از جمله مواردی است که در کشورهای توسعه‌یافته رشدقابل توجهی داشته است. شاید برایتان جالب باشد که ماه گذشته پایگاه لیست های شگفت انگیز، لیستی تحت عنوان 10 کشوری که دارای بیشترین آمار آزار و اذیت جنسی هستند را منتشر کرد که در آن به ترتیب آفریقای جنوبی ، سوئد و ایالت متحده آمریکا بیشترین میزان تجاوز در جهان را طی سال 2017 داشته اند.

بر اساس این گزارش در کشور آفریقای جنوبی سالانه 500 هزار مورد آزار و اذیت جنسی اتفاق می افتد که قربانیان 41 درصد از گزارش ها، کودکان بوده اند. گفتنی است 15 درصد این کودکان کمتر از 11 سال سن داشته اند.بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت آفریقای جنوبی، نیمی از کودکان این کشور پیش از اینکه به سن 18 سال برسند مورد تجاوز قرار می گیرند.

کشور سوئد از جمله کشورهایی است که میزان جرائم جنسی در آن رو به افزایش است به طوری که می توان گفت از هر ۴ زن سوئدی نفر قربانی آزار اذیت جنسی است. در سال 1975 ؛ حدود 241 مورد پرونده مرتبط با آزار و اذیت های جنسی به پلیس گزارش شده که این میزان در سال 2014 به 6 هزار و 620 مورد رسیده است.

پایگاه لیست های شگفت انگیز، لیستی تحت عنوان 10 کشوری که دارای بیشترین آمار آزار و اذیت جنسی هستند را منتشر کرد که در آن به ترتیب آفریقای جنوبی ، سوئد و ایالت متحده آمریکا بیشترین میزان تجاوز در جهان را طی سال 2017 داشته اند

بر اساس آمار ها در کشور آمریکا، از هر 3 زن، یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می کند.19.3 درصد زنان حداقل یک بار مورد تجاوز قرار گرفته و 43.9 درصد آن ها نیز در طول زندگی خود سایر آزارهای جنسی را تجربه کرده اند.

بررسی ها نشان می دهد بیشترین تجاوز و خشونت جنسی در زنان در بازه زمانی 18 تا 24 سال به وقوع می پیوندد ، گفتنی است حدود 40 درصد از افراد در آمریکا قبل از اینکه 18 ساله شوند مورد تجاوز قرار می گیرند.

از 215 هزار مورد آزار جنسی در اروپا ، 64 هزار مورد در انگلستان و ولز اتفاق افتاده است

ارقام جدید یورواستات، که توسط کمیسیون اروپا منتشر شده، نشان می دهد 64 هزار و 500 مورد از 215 هزار جنایت خشونت آمیز جنسی که توسط پلیس در سراسر اتحادیه اروپا در سال 2015 ثبت شده اند، در انگلستان و ولز به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین ، آمار رسمی بریتانیا نشان می دهد که حدود 1.2 میلیون زن و 700 هزار مرد در تا مارس 2017 قربانی برخی آزار و اذیت های جنسی در انگلستان و ولز هستند.این آمار در حالی است که دفتر ملی آمار (ONS) اعلام کرده است در حال حاضر حدود یک سوم از جرایم خشونت آمیز توسط پلیس به ثبت می رسد و اکثر قربانیان سوء استفاده از آنها را به پلیس گزارش نمی کنند.

بررسی ها در اروپا نشان می دهد که تعداد تجاوز در انگلیس و ولز به طور مطلق از 34 هزار و 400 مورد هم فراتر رفته که شامل 7 هزار تجاوز جنسی در آلمان و از 32 هزار و 900 تجاوز، 13 هزار مورد در فرانسه ثبت شده است.

سوئد نسبت به جمعیت خود بیشترین میزان جرم های مرتبط با خشونت های جنسی را با میزان 178 نفر در هر 100 هزار شهروند خود ثبت کرده که پس از آن اسکاتلند با میزان 163 در هر 100 هزار نفر، ایرلند شمالی 156 در 100 هزار نفر و انگلیس و ولز 113 در هر 100 هزار نفر جمعیت بیش ترین میزان تجاوز را داشته اند.
اداره کل کمیسیون اروپا در لوکزامبورگ بر این موضوع تاکید می کند تمامی آمارها، میزان جرائم خشونت های جنسی ثبت شده توسط پلیس را انعکاس می دهند که روند افزایش خشونت های جنسی در آن رو به افزایش است. گفتنی است تمامی ارقام ذکر شده، لزوما تعداد واقعی قربانیان نیست و بسیاری از قربانیان گزارش های سواستفاده جنسی را به پلیس گزارش نمی دهند.

تبعات حاصل از خشونت علیه زنان

دکتر حمیرا ورمقانی روانشناس بالینی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به پیامد های خشونت علیه زنان گفت: خشونت علیه زنان از جمله مواردی ست که موجب تبدیل شدن زنان به قشر آسیب دیده شده است. خشونت علیه زنان عبارت است از انجام و تحمیل هر گونه فشار جسمی، روانی و جنسی علیه زنان که موجب مشکلات متعدد فردی، خانوادگی و اجتماعی می شود. متاسفانه خشونت علیه زنان افزایش یافته و در حال حاضر در سراسر جهان نگرانی ­های بسیاری را ایجاد کرده است به همین منظور ضرورت تامل، برنامه و اقدام در راستای رفع خشونت علیه زنان در سراسر جهان پررنگ تر شده است.

وی افزود: از جمله تبعات حاصل از خشونت علیه زنان طلاق،خیانت، ایجاد اختلالات و مشکلات روانشناختی، افزایش تعداد فرزندان بی سرپرست، پرورش سبک فرزندپروری نامطلوب، کاهش اعتماد به نفس، کاهش عزت نفس و روی آوردن به مصرف مواد است بر اساس این موارد سلامت روان زنان کاهش یافته و اختلالاتی چون افسردگی، اضطراب و آسیب به خود به وجود می آید. بنابراین زنان با خلق و روحیه نامناسب و مضطرب نمی توانند در خانه و جامعه به خوبی ایفای نقش کنند. به همین ترتیب کم کم از جامعه و افراد فاصله می گیرند.

701

کد خبر: 875780

وب گردی

وب گردی