ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری درباره واردات برنج

نماینده مردم لنگرود در مجلس از تنظیم نامه‌ای به مقام معظم رهبری درباره واردات برنج خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خود از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، گفت:سوال بنده درباره واردات برنج به کشور بود.

بر وی با بیان که در 7 ماهه نخست امسال بیش 1 میلیون تن برنج به کشور وارد شده و با آزاد شدن واردات برنج از آبان ماه، 1 میلیون تن دیگر نیز وارد می‌شود و تقریبا 1 میلیون تن تن نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود، افزود: بنابراین 3 ملیون تن برنج وارد کشور می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس،با بیان اینکه نیاز کشور به واردات برنج در حدود 400 هزار تن است که البته می توان این میزان را نیز در داخل تولید کرد، افزود:واردات بیرویه برنج سبب می‌شود تا کشاورزان زمین‌های کشاورزی خود را تغییر کاربری دهند.

لاهوتی با بیان اینکه، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی حضور یافت و درباره سوال بنده توضیحاتی را ارائه داد، اظهار داشت: پاسخ وزیر این بود که بنده حرف‌های شما را قبول دارم و می‌پذیرم اما بنده درباره واردات برنج تحت فشار آقای جهانگیری هستم.

وی با بیان اینکه آقای حجتی در جلسات گذشته که از وی درباره واردات برنج دعوت شده بود به ما گفته بود که تحت فشار آقای شریعت‌مداری است در حال حاضر نیز شاهد هستیم که وی عنوان می‌کند که تحت فشار جهانگیری است لذا در این زمینه به طور کلی از دولت ناامید شده‌ایم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه واردات برنج سبب تغییر کاربری 3 هزار هکتار از زمین‌های برنج شده‌است، تصریح کرد:تغییر کاربری زمین کشاورزی بالاترین جنایت علیه کشاورزی کشور است.

لاهوتی با تاکید بر اینکه ، نمایندگان استان‌های شمالی در حال تنظیم نامه‌ای به مقام معظم رهبری درباره واردات برنج هستند،گفت:همچنین این نمایندگان در پی این هستند تا حضور ایشان برسند و مشکلات را برای ایشان توضیح دهند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، تصریح کرد: در صورتی که وزیر راهکار و پاسخ غانع کننده‌ای در زمینه واردات برنج ارائه ندهد، استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در مجلس با قوت پیگیری می‌کنیم.

منبع: تسنیم

کد خبر: 875908

وب گردی

وب گردی