تولید ۱۸ میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای پارس جنوبی

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ میلیون بشکه میعانات گازی، ۱۳۹ هزار تن پروپان و ۱۰۵ هزار تن بوتان در پالایشگاه چهارم تولید شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، بهزاد سالاری، سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی تولید شده است.

او با بیان اینکه این پالایشگاه وظیفه تأمین خوراک سایر پالایشگاه‌های مجتمع را نیز بر عهده دارد، اظهار کرد: تا پایان شهریور از پالایشگاه چهارم بیش از ۳۹۰ میلیون مترمکعب گاز ترش به پالایشگاه اول (فاز یک) ارسال شده است.

سالاری ادامه داد: در این مدت از سوی پالایشگاه چهارم یک‌هزار و ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز ترش به پالایشگاه دوم (فازهای ۲ و ۳) و ۷۸۹ میلیون مترمکعب گاز ترش نیز به پالایشگاه پنجم(فازهای ۹ و ۱۰) تحویل شده است.

پالایشگاه ششم (فازهای ۱۵ و ۱۶) نیز در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲ هزار و ۱۵۵ میلیون مترمکعب گاز ترش از پالایشگاه چهارم تحویل گرفته‌اند.

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به تشریح تولید سایر محصولات این پالایشگاه پرداخت و گفت: تا پایان شهریور، این پالایشگاه بیش از ۱۳۹ هزار تن پروپان و ۱۰۵ هزار تن بوتان تولید کرده‌، همچنین افزون بر گاز دریافتی از سکوهای خود بیش از ۳۲۶ میلیون متر مکعب گاز از جزیره سیری نیز دریافت کرده است.

402

کد خبر: 875992

وب گردی

وب گردی