قطار گرانی نان از حرکت ایستاد/ تصمیمات آنی با وجود طرح های چند ساله

در حالی که مسئولان خبر از افزایش 15 درصدی قیمت نان پس از سه سال رایزنی را می دادند و قرار بود این طرح ازامروز اجرا شود، رییس اتاق اصناف ایران خبراز توقف اجرای این طرح را داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، اگرچه نان به ایستگاه گرانی رسیده بود اما این قطار گرانی در همین ایستگاه متوقف شد و مسئولان اجازه پیشروی آن را ندادند.

بر اساس این گزارش بیش از سه سال است که قیمت نان تغییر نکرده و این ثبات قیمت با توجه به افزایش هزینه های جانبی مانند دستمزد،آب، برق و گاز موجب نارضایتی نانوایان شده بود تا این که در چند روز اخیر رییس اتاق اصناف ایران از رایزنی برای افزایش 15 درصدی قیمت نان را داد.

این افزایش 15 درصدی اگر چه از نظر نانوایان کافی نبود اما باز به گفته رییس اتحادیه نانوایان می توانست تا حدی از هزینه های نانوایان بکاهد.

بر اساس این گزارش با وجود آنکه قرار بود قیمت نان در چند روز اخیر افزایش بیابد اما این موضوع به امروز موکول شد و امروز اتحادیه نانوایان تهران قیمت جدید نان را با احتساب افزایش 15 درصدی ابلاغ کرد.

هنوز چند ساعت از اعلام این افزایش قیمت نگذشته بود که رییس اتاق اصناف ایران از توقف اجرای این طرح خبر داد و اعلام کرد که افزایش قیمت نان تا تشکیل کارگروه بعدی تنظیم بازار متوقف شده است.

اگر چه به گفته رییس اتاق اصناف ایران وزن چانه های نان یکی از موارد مورد بحث در این موضوع است اما این توقف ناگهانی قیمت نان در حالی به یک باره اعلام شده است که به طور تقریبی از بیست روز قبل مسئولان خبر از اجرای این طرح را داده بودند و بیش از سه سال است که نانوایان تهران در حال رایزنی با مسئولان برای افزایش قیمت نان و بهبود کیفیت هستند.

بر اساس این گزارش این طور که به نظر می رسد دولت دوازدهم نیز درگیر تصمیمات لحظه ای شده است و با وجود برنامه ریزی های قبلی اجرای طرح افزایش قیمت نان یک باره متوقف شد.

402

کد خبر: 876041

وب گردی

وب گردی