وضعیت پیاده راه میدان امام (ره) در همدان؛ ساخت یک سایت موزه یا ادامه پروژه پیاده راه سازی؟

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به این که در دو روز آینده قرار است کمیته باستان شناسی جلسه ای به منظور مشخص شدن وضعیت پیاده راه میدان امام داده باشد، گفت: در این جلسه قرار است تا برای ساخت یک سایت موزه یا ادامه پروژه پیاده راه سازی میدان امام (ره) تصمیم گیری شود.

علی مالمیر در رابطه با پروژه پیاده‌ راه سازی در میدان امام (ره) استان همدان در گفت گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در میدان امام (ره) استان همدان یک تابوت سفالی کشف شد که پس از هماهنگی با شورای شهر و شهرداری مجوز کاوش آن قسمت دریافت شد که بخش دیگری از یک تابوت دیده شد اما چیز دیگری پیدا نشده است.

وی با اشاره به این که در دو روز آینده قرار است کمیته باستان شناسی جلسه ای در این زمینه داشته باشد، ادامه داد: در این جلسه قرار است تا برای ساخت یک سایت موزه یا ادامه پروژه پیاده راه سازی میدان امام (ره) تصمیم گیری شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: با توجه به این موضوع که در جریان کاوش باستان شناسان شی دیگری کشف نشده است به احتمال بسیار زیاد ظرفیت ساخت یک سایت موزه در این منطقه وجو نخواهد داشت، این موضوع به صورت فنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در رابطه با تکلیف شهرداری برای اعمال پروژه اش تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: هماهنگی های این پروژه با شهرداری صورت گرفته و سازمان راه و شهرسازی، استانداری و دستگاه هایی که درگیر پروژه های عمرانی هستند به منظور هماهنگی این پروژه با یکدیگر برای کشف اشیا، بنا یا آثار با ارزش همکاری خواهند داشت که در صورت کشف شی جدید ظرفیت تبدیل به سایت موزه را داشته باشند.

مالمیر افزود: اگر بررسی های علمی و کاووش هایی که بر روی این پروژه صورت گرفته شده نشان دهد که آیا این آثار ظرفیت ساخت یک سایت موزه خواهد داشت سایت موزه راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که این منطقه دارای ظرفیت ساخت سایت موزه را نداشته باشد، تابوت کشف شده را به موزه دیگری انتقال خواهیم داد و دوستان پروژه خود را ادامه می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، به دنبال اجرایی کردن طرح پیاده‌راه‌سازی میدان امام (ره) همدان، آثار تاریخی در میدان مرکزی شهر به دست آمده است که از سوی اداره میراث فرهنگی همدان برای انجام مطالعات باستان‌شناسی در این شهر مورد بررسی قرار گرفته شده است.

901/900

کد خبر: 876044

وب گردی

وب گردی