وحدت و امنیت باید گلستان را به استان هدف سرمایه گذاری تبدیل کند

استاندار گلستان گفت: وحدت و امنیت باید زمینه تبدیل گلستان به استان هدف سرمایه گذاری را فراهم آورد چراکه این استان استعداد بالایی در زمینه صنعت و تجارت دارد.

به گزارش ایسکانیوز، مناف هاشمی، در دیدار با مهندس سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موانعی در مسیر تولید و عرصه محصولات جامعه کارگری وجود دارد که برخی از آنها به خارج از استان بر می گردد و باید تلاش کنیم رونق فروش محصولات کارگری در استان های دیگر را فراهم آوریم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار 1.5 میلیارد دلاری صندوق ذخیره ارزی به اشتغال در حوزه روستایی، گفت: استفاده از این ظرفیت محدودیتی برای استان ها ندارد و می توان با ایجاد اشتغال در حوزه زنان و جوانان مستعد روستایی هر چه بیشتر از این اعتبار را جذب کرد.

مناف هاشمی با بیان اهمیت اشتغال آفرینی در حوزه بانوان، یادآور شد: باید در اشتغال زایی حوزه بانوان به گونه ای عمل کنیم که در نهایت زنان از این منافع بهره مند شوند.

همچنین در این دیدار نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات مرکزی خانه کارگر کشور اطلاع رسانی راه اندازی مجدد واحدهای کارگری را پراهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های استان، بانوان می توانند در صنایع غذایی و صنایع تبدیلی استان فعالیت بیشتری داشته باشند.

مهندس سهیلاجلودار زاده تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه های عرصه محصولات می تواند جایگاهی مناسب جهت اشتغال باشد که باید با حمایت های لازم به صورت موقت و دائمی راه اندازی شوند.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان جامعه کارگری استان و مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت، سازمان مدیریت درمان و سازمان تامین اجتماعی استان نیز حضور داشتند و توضیحاتی در زمینه بیمه، وضعیت اشتغال و کارگری استان ارائه کردند.

901

کد خبر: 876065

وب گردی

وب گردی