صدور گواهینامه کیفیت سبب ارتقای کیفی تولیدات ایرانی می‌شود

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت : همه گواهینامه‎های کیفیت کالا و تجهیزات نفتی از سوی نهادصدورگواهینامه انجمن نفت IPICB صادر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، رامین قلمبر امروز (شنبه ،چهارم آذرماه) در نشستی مشترک با حضور پرویز سنگین، مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت و سازندگان داخلی درباره اجرای آیین‌نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت برای محصولات و خدمات سازندگان کالا و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت اظهار کرد: نهاد صدور گواهینامه انجمن نفت ایران ((IPICE، به دنبال ابلاغ آیین نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت محصولات و خدمات برای سازندگان کالاها و تجهیزات صنایع در انجمن نفت در اوایل خردادماه امسال تشکیل و مسئولیت همه فعالیت‌های اجرایی، مالی و تدوین دستورکارها و صدور گواهینامه کیفیت را به عهده دارد.

او با اشاره به بازنگری در اساسنامه انجمن نفت و نهاد صدور گواهینامه تصریح کرد: نهاد صدور گواهینامه انجمن نفت ایران به‌‌طور مستقل طبق الزامات استانداردهای جهانی برای نهادهای صدور گواهی محصول ISO/IEC ۱۷۰۶۵ فعالیت می‌کند و با مستندسازی سامانه در ۶ ماه نخست سال ۹۶، فعالیت اجرایی صدور گواهینامه را از شهریور ماه ۹۶ آغاز کرده است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت تاکید کرد: همه فعالیت‌های نهاد صدور گواهینامه انجمن نفت براساس استاندارد بین المللی ISO/IEC ۱۷۰۶۵ است.

قلمبر افزود: طرح بومی‎سازی ۱۰ گروه کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با دستور وزیر نفت و با هدف تقویت توانمندی‎های داخلی و اتکای بیشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ایرانی، از اواخر سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت. این ۱۰ گروه کالا شامل ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درون‎چاهی، پمپ‌های درون چاهی، انواع مته‎های حفاری (صخره‌ای، الماسی، مغزه‌گیری)، انواع شیرهای کنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، انواع لوله‎ها، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، ماشین‌های دوار (توربین، کمپرسور و پمپ‎ها شامل پمپ‎های گریز از مرکز)، فولادهای آلیاژی CRYOGENICS، ابزارهای اندازه‌گیری حفاری و ساخت پیگ‎های هوشمند است.

او با اشاره به این که هم اکنون ۹۰ درصد مسئولیت ما داخلی سازی کالاهای موردنیاز صنعت نفت و تجهیزاتی است که تاکنون در داخل کشور ساخته نشده است، اظهار کرد: در گذشته سازندگان مهندسی معکوس می کردند، اما امروز هدف ما انتقال فناوری و دانش فنی روزآمد دنیا برای ساخت آن کالا از طریق همکاری مشترک سازندگان توانمند داخلی با شرکت های معتبر دنیاست.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت، صدور گواهی کیفیت محصولات در صنعت نفت را اقدام مناسبی دانست که می‎تواند در ارتقای سطح کیفی تولیدات ایرانی و متعاقب آن، تقویت زیربنای اقتصاد کشور بسیار موثر باشد و تصریح کرد: با ترغیب سازندگان به ارتقای کیفیت و همسویی استاندارد کالاهای ساخت داخل با استانداردهای جهانی، توسعه اقتصادی و افزایش صادرات خواهیم داشت.

قلمبر تاکید کرد: با اجرایی شدن آئین‎نامه نظام یکپارچه صدور گواهی کیفیت کالا، گواهی تطبیق برای کالا صادر می‎شود که اعتبار ملی دارد و پس از اعتباربخشی به نهاد، این گواهی به گواهی محصول با اعتبار جهانی بدل خواهد شد.

نخستین جلسه هماهنگی به منظور اجرایی شدن آئین نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت برای محصولات و خدمات سازندگان کالا و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت، امروز (شنبه ،چهارم آذرماه) با حضور رامین قلمبر مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت، پرویز سنگین، مدیر کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت، مدیران و کارشناسان انجمن نفت ایران و سازندگان داخلی که در پروژه های خانواده ۱۰ گروه کالایی در مناقصه برنده شده اند، برگزارشد.

402

کد خبر: 876074

وب گردی

وب گردی