تاثیر وام جدید بانک مسکن بر بازار/در هیچ جای دنیا مشکل مسکن حل نشده است

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه وام ارائه شده بی تاثیر در این بازار نیست و تا حدودی تاثیر گذار خواهد بود، گفت: در حال حاضر در هیچ جای دنیا مشکل مسکن به صورت 100 درصد حل نشده و اکنون دولت روحانی در حال فعالیت هایی  برای قوت بخشیدن صنعت ساختمان است.

قلی خسروی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت: زمانی که آخوندی در دولت قبل بحث مسکن اجتماعی را مطرح کرد، همچنان مشکلات و معظلات موجود در مسکن مهر برطرف نشده بود و حاشیه هایی در این حوزه وجود داشت، بنابراین نباید در این زمان طرح دیگری در دستور کار قرار می گرفت.

او در ادامه بیان کرد: جو روانی که طی سال 86 در بازار ایجاد شد، در روند معاملات مسکن بسیار تاثیرگذار بود و به نوعی مانع افزایش قیمت شد اما برخلاف اقداماتی که جهت جلوگیری از رشد قیمت صورت گرفته بود به طور ناگهانی قیمت ها با افزایش شدیدی روبرو شد.

خسروی افزود: در سال 91 به دلیل افزایش قیمت دلار شاهد جهش قیمت مسکن در بازار بودیم، بنابراین می توان گفت که در سال 68، 86 و 91 شاهد شوک قیمت مسکن در بازار بودیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر دلیل رکود موجود در بازار مسکن گفت: در حال حاضر رکود به معنای واقعی در این بازار وجود ندارد و براساس بررسی های انجام شده حجم معاملات نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بود که امیدواریم این روند معاملات ادامه دار باشد، اتمام محرم و صفر بی تاثیر در بازار نیست و به طور قطع طی چند وقت آینده با حجم معاملات در بازار روبرو خواهیم بود.

او خاطرنشان کرد: دولت تسهیلاتی را برای متقاضیان مسکن فراهم خواهد کرد که در صورت حتمی شدن این اقدام باید مانع افزایش احتمالی قیمت مسکن در بازار شود، هر تسهیلاتی که از سوی دولت ارائه می شود بالاخره باعث ایجاد حرکتی در بازار می شود و دولت در صدد انجام اقداماتی برای به حرکت در آوردن صنعت ساختمان است.

خسروی به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن اشاره و بیان کرد: کاهش نرخ سود بانکی بر بازار رهن و اجاره تاثیرگذار بود و باتوجه به اینکه مالک حسابگر است بنابراین ترجیح می دهد تا مبلغ کمتری را به عنوان پول پیش از مستاجر دریافت کند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به تاثیر تسهیلات جدید بانک مسکن بر روند معاملاتی این بازار گفت: وام ارائه شده بی تاثیر در این بازار نیست و تا حدودی تاثیر گذار خواهد بود، زلزله اخیر تا حدودی باعث شد تا دولت و مسئولین مجبور به اتخاذ تصمیماتی برای اجرایی شدن تسهیلات به صورت اضطراری شوند، الویت جهت دریافت تسهلات باید زلزله زده ها باشند.

خسروی در پایان گفت: در حال حاضر در هیچ جای دنیا مشکل مسکن به صورت 100 درصد حل نشده، دولت روحانی در حال فعالیت هایی برای قوت بخشیدن صنعت ساختمان است زیرا در صورت رکود صنعت ساختمان، 174 شغل کلیدی که وابسته به این صنعت هستند با مشکل روبرو می شوند.

401

کد خبر: 876083

وب گردی

وب گردی