دستور داعش به عناصر خود برای حمله تروریستی در ایتالیا

با نزدیک شدن به جشن کریسمس، داعش به گرگ‌های تنهای خود دستور داده است شهر رُم، پایتخت ایتالیا را هدف قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ گروه تروریستی داعش به گرگ های تنها دستور داد پایتخت ایتالیا را که سالانه میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند، هدف حمله قرار دهند.

با نزدیک شدن به جشن کریسمس، داعش به گرگ های تنها دستور داده است تا شهر رُم، پایتخت ایتالیا را هدف قرار دهند.

رُم یکی از شهرهای بزرگ اروپاست که هر سال همزمان با جشن کریسمس، میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند. این شهر همچنین مقصد گردشگری بسیاری از مردم سایر کشورهای اروپا در تعطیلات سال نوی میلادی است.

این گروه تروریستی با انتشار ویدئویی از گرگ های تنها خواسته است در آستانه برگزاری جشن کریسمس و سال نوی میلادی، خود را برای حمله به مناطق توریستی رُم و واتیکان و همچنین هدف قرار دادن کودکان، زنان و سالخوردگان آماده کنند.

داعش در این ویدئو از گرگ های تنها دعوت کرده تا میدان سن پیتر –بزرگترین و شلوغ ترین میدان شهر رُم—و همچنین کلیسای سن پیتر شهر واتیکان را هدف حمله قرار دهند.

در بخشی از این ویدئو آمده است: جوانان، زنان ، سالخوردگان و همه شما در معرض گلوله های ما هستند و آنچه قرار است رخ دهد بسیار بد است.

داعش در حالی ایتالیا را تهدید کرده است که چندی پیش «مارکو مینیتی»، وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد این خطر وجود دارد که تروریست های داعش به همراه پناهجویان و مهاجران از کشورهای شمال آفریقا وارد ایتالیا شوند.

این گروه تروریستی اوایل سال جاری میلادی با انتشار ویدئویی با عنوان «ما در رُم هستیم»، پاپ فرانسیس را تهدید کرده بود.

در مبحث تروریسم، گرگ های تنها به افرادی گفته می شود که به صورت یکجانبه و بدون اینکه ارتباط سازمانی با گروه های تروریستی داشته باشند، در حمایت از عقاید آنها دست به عملیات انتحاری می زنند. گروه تروریستی داعش با شستشوی مغزی طرفداران خود در کشورهای مختلف، آنها را به انجام حملاتی به سبک گرگ های تنها تشویق می کند.

کد خبر: 876214

وب گردی

وب گردی