انتقال کانتینر به مناطق زلزله زده از سوی سپاه انصار همدان/کمک رسانی 25 خودرو آفرود به مناطق صعب العبور

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان این که به دنبال اسکان موقت برای زلزله زدگان استان کرمانشاه هستیم، گفت: قرار است کانتینرهای مخصوص دوجداره به زلزله زده ها داده شود و تا اندازه ای این کانتینرها ساخته و در حال انتقال به مردم عزیز است.

سردار مهدی فرجی با بیان این که قرارگاه شهید همدانی مربوط به سپاه انصار است در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: سپاه انصار در اولین ساعات زلزله در منطقه حضور و از اولین اقداماتش کمک رسانی، امداد و نجات مردم زلزله زده بوده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به این که بیمارستان سرپل براثر زلزله برای سرویس دهی به مصدومین مناسب نبود، گفت: مجروحان منطقه عمومی ازگله، روستاها و بخش ها با کمک اهالی و تیم های مستقر بهداری سپاه و اعزام تیم های استان به اسلام آباد و کرمانشاه اعزام شدند که بخشی از این نیروها مردمی و بخشی دیگر نیروهای سپاه بودند.

فرجی با توجه به این موضوع که زلزله در همدان هم به وقوع پیوست، ادامه داد: نیروهای امدادی به کمک زلزله زگان غرب کشور اعزام و حتی پزشک هایی را در منطقه برای کمک به مردم فرستادیم.

کمک رسانی 25 خودرو آفرود به مناطق صعب العبور

وی با بیان این که نیروهای سپاه در عمق منطقه زلزله زده حضور داشتند، افزود: همدان جزو اولین استان هایی بود که کمک هایش به زلزله زده ها رسید؛ به طور نمونه دوستان ورزشکار با 25 خودرو آفرود با توجه به این موضوع که این خودروها می توانند به روستاه های صعب العبور بروند اعزام و کمک هایشان را در اختیار مردم قرار دادند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به فراخوان برای اعزام نیروهای بسیج به مناطق زلزله زده، اظهار داشت: گردان های امام حسین در منطقه حضور پیدا کرده بودند.

فرجی همچنین گفت: هلی کوپترهای سپاه پاسداران در اولین لحظات کمک هایی را به زلزله زدگان ارسال کرد و به خوبی توزیع کردند که مردم رضایت خوبی از مجموعه اقدامات نه تنها سپاه بلکه مجموعه استان بسیار راضی بودند.

وی افزود: مردم از تمام شهرهای همدان با خودروهایی شخصی خود کمک هایشان را تحویل ما دادند؛ این در حالی بود که شاید مردم با وارد شدن بیش از 30 خودروی سبک به شماره های 18 و 28 که مربوط به استان همدان است را هدایت کرده و حتی خودشان کمک هایشان را در روستاها توزیع کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: شاید برخی بگویند کمک مستقیم مردم و ورودشان در برخی صحنه ها باعث زیرسوال بردن خدمات دیگران شود اما خیر مردم خیلی با صفا و با محبت وارد شده و کمک ها را بسیار خوب میان زلزله زدگان توزیع کردند.

انتقال کانتینر به مناطق زلزله زده از سوی سپاه انصار همدان

فرجی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال اسکان موقت برای مردم عزیز هستیم که قرار است به آنها کانتینرهای مخصوص دوجداره داده شود و با قراردادی که میان بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم منعقد شده است ساخت این کانتینرها برعهده سپاه است که تا اندازه ای این کانتینرها ساخته و در حال انتقال به مردم زلزله زده هستند.

وی ادامه داد: خاکبرداری، مرحله دوم فعالیت سپاه است تا روستاهایی که برعهده قرارگاه خاتم است را مدیریت کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: وام هایی دولت قول داده در اختیار مردم قرار دهد تا آنها بتوانند شروع برای ساخت خانه هایشان کنند.

وی با بیان این که کمک مردم خارج از تصور ما بوده است، گفت: هر فردی که قصد کمک به زلزله زده ها را دارد کمک های نقدی خود را ارسال کنند.

یکی از نیازهای مردم وسایل صوتی، تصویری و یخچال است

فرجی با اشاره به این که زلزله زدگان تمام وسایل زندگی شان از جمله وسایل صوتی و تصویری شان را از دست داده اند، گفت: یکی از نیازهای مردم وسایل صوتی، تصویری و یخچال است اگر بتوانند به صورت خانوادگی و یا گروه های تلگرامی به یکدیگر خبر بدهند تا در صورت کمک به زلزله زدگان تلویزیون ها و یخچال های کوچک در اختیار مردم قرار دهند تا بچه ها در خانواده ها بتوانند یک آرامشی از طریق تلویزیون دریافت کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در رابطه با اولویت بندی توزیع کانتینرها میان زلزله زدگان گفت: با توجه به ارزیابی بنیاد مسکن از خانه ها برخی از خانه ها که قابل اسکان است آنها را تعمیر می کنند و اولویت بیشتر به افرادی است که مسکن شان به هیچ وجه قابل اسکان نیست.

اولویت با روستاهایی است که کاملا تخریب شده اند/ سپاه به وظیفه خود عمل خواهد کرد

وی افزود: بسیاری از روستاهایمان به طور کامل تخریب شده و قابل اسکان نیستند، روستایی به نام آبدانان وجود دارد که تمام روستا ویران شده است به آن معنا که حتی یک گوشه سرپناه کوچکی هم ندارند.

فرجی افزود: انتقادهایی در فضاهای مجازی نسبت به فعالیت های سپاه در مناطق زلزله زده صورت گرفته شده اما ما فقط به دنبال خدمت به مردم عزیزمان هستیم و وظیفه ای که داریم را انجام می دهیم هرچه می خواهند بگویند_ بگویند زیاد مهم نیست ما به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

901/900

کد خبر: 876220

وب گردی

وب گردی