شرایط استخدام معلمان حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشمولان طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس باید در آزمون استخدامی که از سوی سازمان سنجش ویژه آنها برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش ایسکانیوز محمد بیرانوند گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این توافق رسیدند تا در بحث تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، آزمون استخدامی برای این افراد برگزار شود.

وی افزود: مشمولان طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مربوط به سال‌های 94 و 95 باید از طریق شرکت در آزمون استخدامی که ویژه این افراد برگزار می‌شود به تناوب در طول برنامه ششم توسعه در آموزش‌وپرورش جذب شوند.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آزمون استخدامی چند نقش دارد و باعث می‌شود تا افرادی که موفق می‌شوند براساس اولویت‌های آموزش‌وپرورش در مدارس کشور مشغول به کار شوند.

بیرانوند بیان کرد: طرح مذکور در حال حاضر برای ورود به صحن علنی مجلس در نوبت قرار دارد و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. همچنین در آخرین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی این موضوع تصمیم گرفته شد آزمونی از سوی سازمان سنجش برای این افراد برگزار شود و حد نصاب نمره قبولی در این آزمون از سوی آموزش و پرورش تعیین خواهد شد.

وی گفت: پیش از این آموزش‌وپرورش ضمن مخالفت با جذب این افراد بدون برگزاری آزمون در دلایل مخالفتش اعلام کرده بود: 121هزار نفر مشمول طرح هستند که 65 درصد ظرفیت جذب معلم در برنامه ششم توسعه (185هزار نفر حداکثر سهمیه استخدام تا سال 1399) است. 94 درصد افراد مشمول طرح زن هستند و 93 درصد افراد مشمول طرح در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ سکونت دارند. رشته تحصیلی 44 هزار و 770 نفر (37 درصد افراد مشمول طرح) مطابق با رشته‌های تدریس دوره متوسطه نظری است که تا سال 1399 به آنها نیاز نیست (زن).

تسنیم
706

کد خبر: 876260

وب گردی

وب گردی