نگاه به توسعه پدافند هوایی شرق کشور در برنامه ششم ویژه است

معاون قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه پدافند هوایی و همچنین در محل‌های استراتژیک که ارزیابی تهدیدات در حوزه هوا فضا بیشتر بوده در برنامه ششم، یک توسعه ویژه و قوی است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ دوم ابوالفضل سپهری‌راد در حاشیه بازدید از پدافند هوایی گناباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در برنامه پنج ساله پنجم توسعه‌ای در منطقه شرق کشور پیش بینی نشده بود و پس از تهدیدی که انجام شده و وجود نیروهای تکفیری داعش، تصمیم به بازنگری طرح و گسترش پدافند در این منطقه را داریم.

وی با بیان اینکه گناباد منطقه مناسبی برای استقرار پدافند هوایی است، اضافه کرد: ما سعی داریم که تا اواسط برنامه ششم، تجهیزات کامل‌تری را به این منطقه بیاوریم و بتوانیم پایگاه‌های خودمان را در حوزه تأمین امنیت هوافضایی در شرق کشور بیش از پیش قوی‌تر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی گناباد به بیرجند و از طرف دیگر به مشهد مقدس، علاوه بر سامانه‌های تأمینی هوافضایی پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم بعضی از مراکز آموزشی را در همین شهر توسعه دهیم؛ البته طرح آن نیز تهیه شده و بعد از پیشنهاد فرمانده منطقه شرق و استقبال مسئولین شهرستان گناباد، این موضوع را جدی‌تر گرفته و بنا داریم مصوبه ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح را نیز بگیریم تا رینگ دفاعی ما در منطقه شرق کشور کامل شود.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: آمادگی مجموعه پدافند هوایی کشور در حوزه هوافضا در ۳۶۰ درجه بوده است، اما بنا به مقتضیات زمان و با توجه به تحلیل‌های تهدیدی که انجام شده حضورش در غرب و جنوب کشور پررنگ تر شده است.

سپهری راد تصریح کرد: پدافند هوایی در منطقه شرق کشور از دیرباز حضور داشته و این تهدیدات را چون مردم حس نمی‌کنند شاید تصورشان این باشد که پدافند در سایر نقاط کشور حضور پررنگی دارد، اما پدافند هوایی با امواج رادار خود و همچنین شبکه‌های جمع آوری شنود و پراکندگی بیش از ۳۶۰۰ نقطه در کشور در همه منازل بوده ولی مردم آن را متوجه نمی‌شوند.

بازدید از پدافند هوایی گناباد، حضور در منزل شهید مجید نمازی و دیدار با پدر ایشان و رونمایی از تابلو میدان پدافند از جمله برنامه‌های سفر امیر سرتیپ دوم ابوالفضل سپهری راد به این شهرستان بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 876421

وب گردی

وب گردی