سربازان حداقل یک فن را بیاموزند تا بتوانند بعد از سربازی وارد شغل و حرفه‌ای در جامعه شوند

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با بیان جزئیات طرح حرفه‌آموزی به سربازان در دوره سربازی، گفت: اجرای این طرح در نیروهای مسلح برای آن است که سربازان حداقل یک فن را بیاموزند تا بتوانند بعد از سربازی وارد شغل و حرفه‌ای در جامعه شوند.

به گزارش اییسکانیوز به نقل از فارس، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در خصوص طرح حرفه‌آموزی سربازان، اظهار داشت: در حال حاضر که سربازان در حالخدمت هستند با توجه به وظایف محوله به آنها تصمیم گرفته شده است تا آنها مهارتی در این دوره سربازی کسب کنند.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: در طرح حرفه‌آموزی سربازان، دوره‌های مختلفی وجود داشته که سربازان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و بعد از کسب مهارت، مدرک آن حرفه‌ را کسب کنند.

وی گفت: اجرای این طرح به منظور کسب مهارت برای سربازان و آماده شدن شرایط برای آغاز به کار بعد از دوران سربازی است.

این مقام ارشد ناجا گفت: اجرای این طرح به نیروهای مسلح ابلاغ شده و همه نیروهای مسلح پای کار هستند.

سردار کریمی اعلام کرد: تا پایان سال بخشی و در سال آینده همه سربازان در این طرح شرکت می‌کنند تا بتوانند حداقل یک فن و حرفه را بیاموزند.

وی در خصوص سازمان‌های دخیل در امر آموزش به سربازان، خاطرنشان کرد: برای سربازان زیر دیپلم سازمان فنی و حرفه‌ای و برای سربازان دیپلم به بالا دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کمک‌ حال نیروهای مسلح خواهند بود.
706

کد خبر: 876431

وب گردی

وب گردی