درویش: فقط مانده بود من را اخراج کنند/ با عذرخواهی راه به جایی نمی‌بریم

مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: داور علی دایی و بهزاد غلامپور را اخراج کرد و فقط مانده بود من را از زمین اخراج کند که البته چون فاصله ما زیاد بود این اتفاق نیفتاد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا درویش در مصاحبه با برنامه ورزشی رادیو جوان در مورد وضعیت سایپا گفت:‌ ما یک تیم جوان هستیم که این روزها مصدومان زیادی داریم. تعدادی از این مصدومان هدیه تیم ملی و عده‌ای هم در بازی‌های سایپا مصدوم شده‌اند. فضایی به وجود آمده تا از این جوان‌ها بیشتر استفاده شود. شما می‌‌بینید طاها شریعتی با ۱۸-۱۷ سال سن در ترکیب اصلی ما حضور پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنان جوان سایپا عملکرد خوبی داشتند، گفت: بله، این جوانان بازیکنان خوبی هستند که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند. علی دایی شجاعت استفاده از این جوانان را داشته و به آنها میدان داده،‌ این بازیکنان هم باید از این مسئله و فرصتی که به آنها داده شده بهره ببرند. ما بازیکنان زیادی در رده ملی در سنین جوانان و نوجوانان داریم و مربیان تیم برای آنها زحمت کشیده‌اند.

درویش در ادامه با اشاره به اتفاقات دیدار روز گذشته مقابل سیاه‌جامگان عنوان کرد: نتیجه بازی روز گذشته مشخص شده و امروز در مورد اتفاقات بازی صحبت می‌کنیم. وقتی کتاب این بازی در مورد اتفاقاتی که رخ داده بسته می‌شود، ۱۰ روز دیگر افرادی که جدول را نگاه می‌کنند دیگر نمی‌گویند در آن بازی چه اشتباهاتی صورت گرفت و سایپا حقش بوده در فلان رتبه جدول باشد ولی اکنون اینجا قرار دارد. در سه بازی در حالی که برنده بودیم، با سوت داور نتیجه مساوی شده است. اگر امتیازات این سه بازی را ما می‌گرفتیم اکنون ۲۶ امتیاز داشتیم و در رده دوم جدول بودیم. با عذرخواهی راه به جایی نمی‌بریم. رئیس کمیته داوران از ما عذرخواهی کرد و در یک بازی دو پنالتی ما گرفته نمی‌شود و در این شرایط عذرخواهی چه سودی برای ما دارد.

مدیرعامل باشگاه سایپا در ادامه تأکید کرد: محمدرضا سلیمانی با بازیکن حریف تنه به تنه شده است، این تنه فنی خطا اعلام شده است. بر فرض اینکه این خطا درست بوده، چرا کارت زرد دوم را به این بازیکن نشان می‌دهد؟ اگر این اتفاق کارت زرد داشت، خطایی که روی رضاوند با یک تکل محکم اتفاق افتاد، مستحق نشان دادن کارت قرمز مستقیم بود. یکی از بازیکنان سیاه‌جامگان طی یک دقیقه دو بار به عمد روی پای مهدی ترابی مرتکب خطا شد، آیا این اقدام مستحق کارت زرد نبود. با یک تنه به تنه کوچک تصمیمی سختگیرانه گرفته می‌شود و به بازیکن ما کارت زرد می‌دهند. در صحنه دیگر بازیکنی روی مهدی ترابی خطا کرده و در ادامه حرف زشتی می‌زند که یک بگومگو پیش می‌آید. وقتی علی قلی‌زاده برای جدا کردن جلو می‌آید، او بار دیگر حرف زشتی می‌زند و در نهایت قلی‌زاده از زمین اخراج می‌شود. در اینجا داور باید بازیکن حریف را اخراج می‌کرد. بعد از این اتفاق علی دایی اعتراض می‌کند و او هم اخراج می‌شود. در صحنه‌ای در کنار خط و در فاصله ۲ متری خطایی رخ می‌دهد که همه می‌بینند آن توپ برای ما است،‌ ولی بازیکن اخراج می‌شود. در اینجا می‌خواهم پیشنهادی ارائه کنم. ما خودمان هزینه خرید لوازم ویدئوچک را می‌دهیم و درخواست می‌کنیم یک ویدئوچک برای ما بگذارند؛ چراکه علی‌الظاهر در بازی سایپا اشتباهات زیادی رخ می‌دهد که اکثراً هم به ضرر سایپا است. ما خودمان هزینه این کار را انجام می‌دهیم. در بازی دیروز دایی و غلامپور هم اخراج شد و فقط مانده بود من اخراج شوم که فکر می‌کنم چون فاصله زیاد بود، این اتفاق نیفتاد.

درویش در پاسخ به این سؤال که نام طاها شریعتی به‌عنوان سه کاندیدای جوان برتر آسیا مطرح شده است، تصریح کرد: بله،‌ او کاندیدای بازیکن برتر جوان آسیا است. در تیم فوتبال نوجوانان ۵ بازیکن از سایپا حضور داشتند که جزو گل‌زن‌ها و نفرات مؤثر بودند. ۶ بازیکن تیم ملی جوانان از سایپا بودند. در تیم ملی نونهالان ۴ نماینده داشتیم. سایپا روی بخش پایه تمرکز زیادی دارد و من برنامه‌ریزی کردم تا با قدرت در این بخش فعالیت کنیم. ما از پتانسیل نسل جوان و نوجوان استفاده می‌کنیم و آنها را به فوتبال معرفی می‌کنیم، حالا فرق ما با تیم‌های بزرگ که فقط اسم و رسم دارند و اقدامی در این رابطه نمی‌کنند چه چیزی است؟

وی در پاسخ به این سؤال که در همه جای دنیا بعضی از باشگاه‌ها بازیکن‌ساز هستند و بعضی دیگر از این مسئله استفاده می‌کنند،‌ اظهار داشت: به‌هرحال باید برای ما انگیزه‌ای به وجود بیاورند. من باید یک انگیزه‌ای داشته باشم که در این راه قوی‌تر کار کنم. ما می‌گردیم و مربیان خوبی انتخاب می‌کنیم و باقدرت در بخش پایه فعالیت می‌کنیم،‌ اما تفاوتی بین ما و سایرین نیست. مسئولان باید با وضع قوانین برای تیم‌هایی مثل ما انگیزه ایجاد کنند.

مدیرعامل باشگاه سایپا در رابطه با اینکه آیا مهدی ترابی در نیم‌فصل سرباز می‌شود، افزود: او سرباز می‌شود و اگر قرار باشد به سربازی برود، مثل محمدرضا اخباری دوران مقدس خدمت سربازی را پشت سر می‌گذارد و به تیم خود بازمی‌گردد.

وی در مورد اینکه آیا اخباری در نیم‌فصل به سربازی می‌رود عنوان کرد: نه، اما هر زمان که او مشمول خدمت سربازی شود، برای گذراندن خدمت به سربازی می‌رود و سپس به تیم بازمی‌گردد.

درویش در پایان در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای جذب بازیکن در نیم‌فصل دارند، گفت: کادر فنی ما در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند، آنها اسامی مدنظر خود را به باشگاه می‌دهند و امور ورزشی و حقوقی ما این مسئله را پیگیری می‌کنند.

602

کد خبر: 876457

وب گردی

وب گردی