چمران: بسیج باز کننده گره های کور انقلاب تاکنون بوده است

رئیس اسبق شورای شهر تهران اظهار داشت: بسیج نجات دهنده و باز کننده گره های کور انقلاب از سال های دفاع مقدس تاکنون بوده است .

مهدی چمران رئیس پیشین شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سالروز تشکیل بسیج و تاثیرات آن در سال های آغازین انقلاب اسلامی گفت: امروز مصادف است با روزی که بسیج به صورت قانونی تصویب شد؛ قبل از این که قانون بسیج تصویب شود، در نظام جمهوری اسلامی حتی قبل از جنگ تحمیلی بسیج شکل گرفته بود. در جریان درگیری های کردستان ما شاهد بودیم که عده ای داوطلب به پاوه آمدند؛ این حرکت داوطلبانه همان معنی بسیج را می دهد اما خب نهادی برای سازمان دهی آن ها در آن زمان وجود نداشت.

وی افزود: شهید دکتر مهدی چمران بسیج را سازمان دهی کرد و هماهنگ با ارتش به سردشت اعزام شدند و کل کردستان را از شر ضد انقلابی که رویای تجزیه ایران را در سر می پروراند پاک سازی کرد.

چمران ادامه داد: در شروع جنگ تحمیلی نیز بسیج به صورت خود جوش کار خود را آغاز کرد؛ حضور دکتر چمران و مقام معظم در خوزستان و تشکیل ستاد جنگ های نامنظم در آن زمان معنی بسیج را در افکار عمومی نهادینه کرد، تشکیل این ستاد در هیچ جایی اطلاع رسانی نشد اما مردم به صورت خود جوش در این ستاد حضور پیدا کردند.

رئیس اسبق شورای شهر تهران با بیان این که تشکیل بسیج مشکل کمبود نیرو در جبهه ها در زمان 8 سال دفاع مقدس را حل کرد تصریح کرد: می توان به قطع به یقین این موضوع را گفت که بسیج یکی از عوامل پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود؛ زیرا که نیروهای داوطلب بسیج با خلوص نیت در جبهه ها حضور پیدا می کردند و تا پای جان می جنگیدند و در ازای این جان فشانی هیچ پاداشی نمی خواستند.

وی اظهار داشت: بسیج نجات دهنده و باز کننده گره های کور انقلاب از سال های دفاع مقدستاکنون بوده است ؛به طوری که بعد از دفاع مقدس نیز تهدیدات علیه کشور ما پایان نیافت و همان طور که شاهد بودیم سال گذشته نیروهای داعشی تا 40 کیلومتری مرزهای ما آمدند تا به هدف نهایی خود که ایران است دست پیدا کنند.

چمران با اشاره تشکیل نیروهای بسیج مردمی در عراق و سوریه خاطر نشان کرد: تشکیل نیروهای حشد الشعبی در عراق و تشکیل نیروهای مردمی در سوریه باعث باز پس گیری مناطق تحت اشغال داعش شد؛ همچنین در لبنان نیروی مردمی حزب الله ، آن چنان روحیه قدرتمندی دارد که می تواند مقابل اسرائیل بایستد، در نوار غزه نیز تا زمانی گروه جهاد اسلامی شکل نگرفته بود چنین مقاومتی را در مقابل اسرائیل نمی شد از نیروهای فتح انتظار داشت.

رئیس سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: تشکیل نیروهای مردمی و بسیج مردمی نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای دیگر که از ما تاثیر گرفته اند آن ها را به پیروزی رسانده است.

وی با تاکید بر این که بسیج منحصر به بسیج نظامی نیست اظهار کرد: ما در تمام زمینه ازجمله علم، اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی و صنعت به بسیج نیاز داریم؛ همان طور که امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکید کردند ما باید به نیروی داخلی اتکا داشته باشیم، در اتفاقات اخیر منطقه شاهد بودیم که اتکا به توان داخل در زمینه تولید تسلیحات نظامی باعث پیشرفت های چشم گیر ما در این زمینه شد.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نیروهای بسیج را در تمام زمینه ها به شکل صحیح سازمان دهی کنیم می توانیم در سال های آینده به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم.

302

کد خبر: 876463

وب گردی

وب گردی