پیام درخواست بررسی دوفوریتی اصلاح قانون شوراها

نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: پیام درخواست بررسی طرح اصلاح قانون شوراها به صورت دوفوریتی این است که ما ایرانیان از هر نژاد و قومی باشیم در کنار هم زندگی می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، اسفندیار اختیاری نماینده اقلیت زرتشتی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 آذر) و در جریان طرح درخواست بررسی اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به صورت دوفوریتی گفت: من از طرف 200 نماینده صحبت می‌کنم.

وی افزود: در قانون اساسی به همه ایرانیان اجازه داده که برای آبادانی کشور تلاش کنند اما در فروردین امسال تبصره‌ای از ماده 26 این قانون حذف شد.

اختیاری در ادامه گفت:‌وقتی در 25 شهریور 58 این قانون در حال طرح بود موبد شهرزادی که خود پدر شهید است، می‌پرسد کیفیت ورود اقلیت‌های دینی به شوراها چگونه است که شهید بهشتی پاسخ می‌دهد منظور ما این نیست شورایی متشکل از مسلمانان باشد بلکه منظور این است که سیستم شورا،‌اسلامی باشد.

وی ادامه داد: یکی از مبانی که موجب حذف یک تبصره از ماده 26 قانون شوراهای شهر شد، استناد به سخنی از بنیانگذار جمهوری اسلامی است که اینگونه استناد برای ما دردناک است چرا که امام همواره بر حقوق اقلیت‌ها تاکید داشت.

نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: ایشان در دیداری که سال 61 با نماینده اقلیت‌ها داشتند گفتند که ایران متعلق به همه است و ما ملت واحده هستیم که این جمله امام سربرگ همه نامه ما اقلیت‌هاست.

وی تصریح کرد:‌اگر قرار است قانونی حذف شود باید از کانال مجلس صورت گیرد چرا که مجلس کانال قانونگذاری کشور است.

این نماینده مجلس با تشکر از 200 نفر از نمایندگان مجلس که تقاضای دوفوریت این طرح را امضا کردند، گفت: پیام تقاضای این دوفوریت این است که ما ایرانیان از هر نژاد و قوم که باشیم در کنار هم زندگی می‌کنیم و از حق خود دفاع می‌کنیم.

منبع: فارس

کد خبر: 876470

وب گردی

وب گردی