حسین علیزاده: آیین سال نوای موسیقی در چهل سال اخیر بی نظیر است

نوازنده نام آشنای موسیقی ایران در سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایرانی با عنوان «سال نوا»گفت: آیین سال نوای موسیقی در چهل سال اخیر بی نظیر است .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران،در سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایرانی با عنوان «سال نوا» از تقدیر از محسن الهامیان ( مدرس مترجم و آهنگساز) مینا افتاده (نوازنده و مدرس سنتور) ومحسن افتاده (نوازنده و مدرس فاگوت) حسین علیزاده در آیین تجلیل از بهروز همتی(نوازنده و مدرس تار) در صحبت هایی با ذکر این نکته که بعد از چهل سال این شب از این جهت که شبیه هیچ جشن و رویدادی نیست و بسیار خاص است گفت : برگزاری چنین مراسمی ثابت می کند که ما اهالی موسیقی نباید انتظار داشته باشیم که دولت ها برای ما کاری بکنند، بلکه روابط ما از آن رو که یک رابطه هنری و صنفی است نیازی به کسی ندارد. این مهم را هنرجویان هنرستان به خوبی امشب نشان دادند و ما از آن ها درس می گیریم .

وی افزود: متاسفانه در این سال ها هنرمندان از هم فاصله گرفته اند و یکدیگر را حس نمی کنند.علی رغم همه علاقه ای که به هم داریم اما شرایط به گونه ای شد که شوق دیدار همدیگر را از دست داده ایم در حالی که به نظر من هر روز باید اساتیدی مثل فرهاد فخرالدینی و یا احمد پژمان را دید .کسانی که زمانی که در هنرستان اسم شان می آمد به احترام شان خبر دار می ایستادیم

این نوازنده نام آشنای تار وسه تار در ادامه صحبت هایش با تشکر از مدیریت فرهنگسرای نیاوران در برگزاری چنین برنامه هایی ابرازداشت: این آیین در چهل سال اخیر بی سابقه و کم نظیر است که شاگردان از استادان شان تجلیل می کنند و این اتفاق برای ما پیشکسوتان هم درس آموز است .

وی در پایان صحبت هایش با ذکر این نکته که همیشه روابط استاد شاگردی میان هنرجویان هنرستان زبانزد بوده است گفت : بهروز همتی یکی از اساتید و از چهره های بی ادعا روزگار است . در فستیوال ها و جشنواره های مختلف وقتی پرونده نوازنده های برگزیده و جوان را می بینم نام بهروز همتی به عنوان استاد در کارنامه های آن ها دیده می شود که این مهم نشان می دهد او به خوبی از پس تربیت هنرجویانش برآمده است.

در ابتدای این مراسم سیدعباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با حضور در جایگاه با تشکر از برگزار کنندگان این برنامه گفت: امشب قلب موسیقی ایران در نیاوران می تپد چرا که بناست تا جمعی از شاگردان از کسانی که در موسیقی و تربیت هنرجو زحمت کشیده اند تشکر کند. در روزگارانی که توهم استادی بالاست، سنت نیکویی که شاگردان زانوی ادب در مقابل اساتیدشان می زنند را باید پاس بداریم.

در ادامه مراسم از بهروز همتی تقدیر شد و در ادامه از همایون رحیمیان ( نوازنده مدرس و آهنگساز) تجلیل به عمل آمد.

همچنین پس از پخش نماهنگی به یاد آندره آرزومانیان،ناصر فرهودی و علیرضا خورشید فر و بابک بیات علی جعفری پویان مدیر هنری و دبیر اجرایی این برنامه با حضور بر روی سن باذکر این مطلب که متاسفانه حرفه موسیقی در جامعه به شوخی گرفته شده است خاطر نشان کرد: درطول سال هایی که من در موسیقی فعالیت کرده ام بسیاری از همکارانم را دیده ام که بیکار بوده اند و هیچ حمایتی از آن ها نشد

وی در ادامه گفت: سال نوا تمرین اتحاد بین اهالی موسیقی است که هر سال بیشتر از قبل خواهد شد. ما نشان دادیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و در سال های آینده امیدوارم که روز موسیقی داشته باشیم. من از مشارکت 200 نفر از اهالی موسیقی که در برگزاری این برنامه سهیم بودند صمیمانه سپاسگزارم.

تقدیر از خانوادهای آندره آرزومانیان، ناصر فرهودی و علیرضا خورشید فر و بابک بیات و نیز رونمایی از آلبوم موسیقی زنده یاد کامران داروغه که به همت علی تفرشی جمع آوری شده است پایان بخش سومین دوره سال نوای موسیقی ایران بود.

ناصر چشم آذر، فرهاد فخرالدینی، فواد حجازی، مجید انتظامی، احمد پژمان، آذرنوش صدر سالک، هنگامه اخوان، شراره دولت آبادی، محمد رضا چراغعلی ، علی بوستان، محمدسلمانی، وارطان ساهاکیان، پیمان سلطانی، آذر هاشمی، سینا جهان آبادی و... از دیگر افراد حاضر در این مراسم بودند.

503

کد خبر: 876472

وب گردی

وب گردی