محاسبه نرخ ارز آزاد برای محصول وکیوم باتوم(مواد اولیه تولید نفت کوره و قیر)

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های خصوصی پالایش نفت گفت: طبق مصوبه شورای رقابت و ستاد تنظیم بازارمحصول وکیوم باتوم(مواد اولیه تولید نفت کوره و قیر) بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شود که شرکت‌های پالایشی مکلفند آن را در بورس کالا عرضه کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ناصر عاشوری با بیان اینکه شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار دو مرجع قانونی و حقوقی در زمینه تعیین نرخ کالا هستند، گفت: نهادهای یادشده در ماه گذشته طرحی را درباره سیاست های فروش محصول وکیوم باتوم (VB) مصوب کردند.

او افزود: بر اساس این مصوبه از تاریخ 96.9.1 محصول وکیوم باتوم(مواد اولیه تولید نفت کوره و قیر) بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شود که شرکت‌های پالایشی مکلفند آن را در بورس کالا عرضه کنند.

به گفته عاشوری، با توجه به نقش نفت در اقتصاد ملی کشور و هم چنین محصولات و مشتقات آن و ضرورت شفافیت در نرخ گذاری و فروش آن که سال‌هاست مورد مطالبه استادان اقتصاد، صنعتگران و تولیدکنندگان کشور است، این اقدام قابل تشکر است.

او با بیان اینکه به ظاهر فروش خارج از بورس به‌طور اکید ممنوع اعلام شده است، تصریح کرد: این مصوبه می تواند شفافیت در عرضه و جلوگیری از رانت را به همراه داشته باشد.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های خصوصی پالایش نفت اظهار کرد: اجرای این مصوبه با اقبال شرکت‌های پالایش نفت نیز همراه بوده بوده است.

402

کد خبر: 876534

وب گردی

وب گردی