الگوی مقاومت امام خمینی(ره)، رمز پیروزی مردم سوریه، عراق و لبنان است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم سوریه، لبنان و دیگر کشور‌های محور مقاومت، به توسعه جبهه مقاومت یاری رساندند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست تخصصی تبیین گفتمان مقاومت و استکبارستیزی که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی که قلبش برای اسلام بتپد، بسیجی است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که انقلاب بر سه پایه قرآن، عترت و مردم استوار است. مردم در اندیشه امام (ره) جایگاه ویژه‌ای داشتند، همین مردمی که امروز به پا خاستند و جبهه مقاومت را با مجاهدت‌های پی‌در‌پی خود و در ۶ سال گذشته به اوج خود رساندند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز در بحث مقاومت، اطاعت صریح از امام مسلمین و نایب امام زمان (ع‍ج) شاهد هستیم و پیروزی‌های جبهه مقاومت، حاصل این اطاعت‌ها و حضور بی‌بدیل و سازمان‌یافته مردم در قالب بسیج جهان اسلام، است.

فضلی ادامه داد: شهدا و خانواده شهدا در سوریه و لبنان و دیگر کشور‌های محور مقاومت، با اطاعت از امامین انقلاب اسلامی و با دعای خیر خود، به توسعه جبهه مقاومت یاری رساندند. به خاطر حضور همین جبهه مقاومت است که دشمنان یکی پس از دیگری شکست می‌خورند و دیگر شاهد پیشروی‌های آنان در خاک سرزمین‌های اسلامی نیستیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین، مقاومت در یمن، عراق، سوریه و لبنان را ناشی از الگوی ارائه شده از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) معرفی کرد و افزود: نتیجه مقاومت در جهان اسلام، پیروزی‌های بزرگ بر دشمنان است و این پیروزی‌ها با حضور مردمی در میدان‌های نبرد به دست آمده است.

فضلی با اشاره به رسالت امروز ما در قبال جبهه مقاومت گفت: باید از گذشته درس بگیریم و اتفاقات رخ داده در حوزه مقاومت اسلامی را ثبت و مستند کنیم. وقایع حوزه مقاومت و فرهنگ بسیجی باید ثبت و به مردم دیگر کشور‌ها منتقل شود و اگر نتوانیم ارزش‌های موجود در مقاومت را ثبت کنیم، در آینده نخواهیم توانست که از این ارزش‌ها دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: نباید در موضوع آشنایی نسل‌های امروز و آینده با ارزش‌ها، غفلت کنیم. همچنین باید مراقب حیله دشمنان باشیم، آنچنانکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پاسخ به نامه سردار سلیمانی، به ایشان و دیگر فرماندهان جبهه مقاومت فرمودند که نباید از توطئه دشمنان غافل بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: باید با یک حرکت جهادی و انقلابی از این فرصت تاریخی و فرصت به دست آمده برای نشر فرهنگ مقاومت در سراسر جهان استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 876552

وب گردی

وب گردی