ترکی: گزارش 100 روزه  برای مردم باید محسوس باشد/ قدرت خرید مردم بدتر شده است

نماینده مجلس با اشاره به بدتر شدن توان خرید مردم و ارائه گزارش صدروزه توسط رئیس جمهور اظهار داشت: این که آماری داده شود دولت چه کار کرده، باید برای مردم محسوس باشد و مخصوصا حل شدن مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان را ببینند.

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، ضمن در نظر داشتن ارائه گزارش 100 روزه دولت از سوی روحانی در مواردی که باید در این خصوص به آن پرداخته شود گفت: باید به ابعاد مختلفی پرداخته شود و در حال حاضر مهم ترین مسئله اقتصاد و به خصوص اشتغال، بیکاری و مسائل معیشت مردم است.

وی تصریح کرد: هر کجا می رویم خواسته مردم در خصوص مسائل اقتصادی است، بیکاری بیداد می کند مخصوصا قشر جوان تحصیلکرده و آماده برای زندگی که جویای کار هستند.

ترکی ادامه داد: نیروهای فعالی در کشور وجود دارد که فقط می خواهند شغلی داشته باشند و نانی برای زندگی خود در بیاورند دولت باید در قبال آنها پاسخگو باشد.

نماینده مردم فریدن با اشاره به گزارش 100 روزه رییس جمهور ابراز کرد: این که آماری داده شود دولت چه کار کرده، باید برای مردم محسوس باشد مخصوصا حل شدن مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان را ببینند و لمس کنند.

وی ادامه داد: در ابعاد دیگر هم مانند مسائل فرهنگی و یا سیاست خارجی و موارد دیگر باید کارهایی را انجام دهند و مشکلات عمده کشور را باید حل کنند.

ترکی اظهار داشت: در جلسات غیر علنی حدود 21 مشکل را رییس مجلس احصا کرده بودند که آن ها را بیان کردند و بعد از آن کارها در مرکز پژوهش ها دنبال شد که نهایتا به 5 مشکل اساسی در کشور رسیدیم .

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر ادامه داد: مجلس مصمم است 5 یا 6 مشکل اساسی که در بحث های اقتصادی است مثل مسائل بانکی، معیشتی و اشتغال را حل کند.

وی ابراز کرد: حقیقتا روحانی شعار های انتخاباتی خود را مرور کند و ببیند چه چیزهایی را به مردم وعده داده است هرچند همین ارائه گزارش 100 روزه هم جز آن ها بوده است که باید انجام دهد و مردم منتظر اقدامات عملی در این خصوص هستند.

ترکی اظهار داشت: در همین صد روز تغیر محسوسی در وضعیت اقتصاد، معیشت و روند آن مشاهده نکردیم بلکه در بعضی مواقع بدتر شده است .

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قدرت خرید مردم بدتر شده است و در بحث مسائل بانکی هم مشکلات همین طور فراوان وجود دارد و هر روز اعتراضی را در این خصوص شاهد هستیم.

303

کد خبر: 876554

وب گردی

وب گردی