لزوم تقویت پرسشگری در دانش‌آموزان با ایجاد محیط‌های یادگیری

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید با ایجاد محیط های یادگیری همچون فیلم‌های آموزشی و اردوهای علمی، پرسشگری و کنجکاوی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های مختلف معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای دبیرخانه پژوهش‌های دانش‌آموزی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه پژوهش‌های دانش‌آموزی در همسویی با برنامه درسی ملی و مطالعات تطبیقی کامل، تأکید کرد: با توجه خصوصیات دوره ابتدایی و عینی بودن فعالیت‌های دوره ابتدایی در روش تدریس پروژه محور باید از فعالیت‌های دست ورزی و فعال استفاده شود.

حکیم‌زاده ادامه داد: در همه نظام‌های پیشرو، در کنار روش تدریس‌های نوین، روزهای خاص علمی و جشنواره‌هایی همچون جابربن حیان برای تقویت روحیه پژوهش و فرهنگ‌سازی لذت علمی، لازم است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سطح انتظار از جشنواره ابتدایی باید معقول و با پرهیز از کلیشه‌ها باشد، تصریح کرد: دانش‌آموزان در این فضا باید روش کار علمی را یاد بگیرند و به دور از رقابت درگیر کار علمی شوند.

حکیم‌زاده افزود: باید با ایجاد محیط های یادگیری همچون فیلم‌های آموزشی و اردوهای علمی، پرسشگری و کنجکاوی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر مهارت معلم و ارزشیابی‌ها ارتقا یابد، یادگیری نیز عمیق‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی می‌توان به آن رسمیت بیشتری بخشید.
706

کد خبر: 876607

وب گردی

وب گردی