استاندار هرمزگان: بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت جدی داشته باشند

استاندار هرمزگان گفت: بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت جدی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در هفتمین نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس را از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی در هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی هرمزگان این استان از استعداد خوبی در زمینه پرورش میگو برخوردار است و امکان برداشت سالیانه دو بار میگوی پرورشی در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: مطالعات ایجاد 50 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد که در حال حاضر هفت هزار هکتار فعال است و تا پایان سال جاری نیز در حال برنامه‌ریزی و اقدام هستیم تا 10 هزار هکتار دیگر فعال شود.

استاندار هرمزگان افزود: برای سال 97 ایجاد 20 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان هدف‌گذاری شده است تا به تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی برسیم.

همتی تصریح کرد: استان هرمزگان ظرفیت تولید 200 هزار تن میگوی پرورشی در سال را دارد که صادرات آن سالانه بالغ بر یک میلیارد دلار ارزآوری به همراه خواهد داشت و اگر به این رقم دست یابیم اشتغال، تولید و صادرات بزرگی برای هرمزگان ایجاد می‌شود.

وی گفت: سعی می‌کنیم اعتبارات و حمایت سیستم بانکی را به این بخش سوق دهیم تا شاهد شکوفایی ظرفیت‌های استان باشیم.

استاندار هرمزگان خواستار حمایت جدی مدیران بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی شد و بیان داشت: ما برای دستگاه‌های اجرایی در این عرصه هدف‌گذاری بزرگی داشته‌ایم و به همین نسبت بانک‌ها نیز باید پای کار بیایند تا منابع مالی و تسهیلات ارزان قیمت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به حرکت درآیند.

901

کد خبر: 876617

وب گردی

وب گردی