وزارت دفاع ۳۰۰ کانکس به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اهدا کرد

مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع گفت: با دستور وزیر دفاع، ۳۰۰ کانکس از طرف وزارت دفاع به مناطق زلزله زده کرمانشاه اهدا شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ داود عبدی مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع با بیان اینکه خدمات رسانی وزارت دفاع به زلزله زدگان از همان لحظات اولیه وقوع زلزله آغاز شده و هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله، قرارگاه مهندسی و مرکز مین زدایی مستقر در قصر شیرین به همراه تعداد 10 دستگاه لودر و بیل مکانیکی، 11 دستگاه آمبولانس و 40 نیروی مهندسی و بهیار به سرپل ذهاب اعزام شدند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع با بیان اینکه وزارت دفاع تاکنون 15 تریلی و 6 کامیون به وزن تقریبی 400 تن شامل اقلام خوراکی، پتو، چادر و دیگر لوازم مصرفی و بهداشتی را برای زلزله زدگان ارسال کرده است، گفت: بیمه کوثر وزارت دفاع نیز از همان روز اول بعد از وقوع زلزله در مناطق اسلام آباد، سرپل ذهاب و جوانرود مستقر شده و تاکنون 3500 پرونده برای حادثه دیدگان دارای بیمه تشکیل و برآورد خسارت نموده است.

سرهنگ عبدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظاله العالی) در بازدید از مناطق زلزله زده مبنی بر اسکان سریع زلزله زدگان خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در بحث اسکان موقت زلزله زدگان تاکنون 300 دستگاه کانکس در ابعاد 12 در 2.5 و 6 در 2.5 را به همراه 30 دستگاه چادر سرویس بهداشتی، 20 دستگاه کانتینری سرویس بهداشتی سیار، 300 دستگاه سیستم گرمایشی برقی و 4500 متر مربع موکت برای زلزله زدگان ارسال کرده است.

وی در ادامه افزود: طی هماهنگی با بنیاد مسکن این 300 کانکس تا پایان هفته جاری در 23 روستا برای 300 خانواده در محدوده دشت ذهاب نصب خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع در پایان گفت: خدمات و کمک های این وزارتخانه به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه تداوم و استمرار خواهد داشت تا کمی از تالمات این عزیزان کاسته شود.

منبع:‌ تسنیم

کد خبر: 876622

وب گردی

وب گردی