تکمیل طرح های آبی استان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیرعامل آبفای شهری در خصوص مشکلات استان در حوزه آب با وزیر نیرو دیدار داشتند.

به گزارش ایسکانیوز،علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ضمن تبریک به رضا اردکانیان به عنوان وزیر نیرو در دولت دوازدهم در خصوص تامین اعتبار پروژه‌های ملی در بخش آب و تخصیص منابع آب مورد نیاز جهت مصارف شرب، صنعت و کشاورزی در استان گزارشی ارائه داد.

احمدی با اشاره به ظرفیت منابع آبی در استان اظهار داشت: انتظار می‌رود، اعتبار مورد نیاز به تمامی بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی استان تخصیص یابد.

احمدی با اشاره به اینکه، مدت کوتاهی است که در این استان مسئولیت پذیرفته ام، بیان کرد: این استان نسبت به سایر استان‌های کشور از توسعه کمتری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه، کهگیلویه وبویراحمد در حوزه آب از خدمات کمتری بهره مند بوده است، گفت: انتظار می رود، مقام عالی وزارت با همکاری سایر دولتمردان و مجمع نمایندگان استان با شتاب و حساسیت بیشتری نسبت به تامین اعتبار مناسب در خصوص پروژه های آبی استان و تعیین تکلیف پروژه های در دست مطالعه از جمله سدهای مخزنی آبریز، بالیاب، تنگ سرخ و ... توجه ویژه ای داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: وزارت نیرو از طریق شرکت‌های تابعه به ویژه آب منطقه ای استان، شرکت آب و نیروی ایران و شرکت های آبفای شهری و روستایی حسب نیاز مردم در استان اقدام به شروع عملیات اجرایی پروژه های مهمی از جمله سد چم شیر، سد تنگ سرخ، آبرسانی به ایستگاه پمپاژ دهدشت غربی، آبرسانی به 4 شهر استان سوق، چرام، لنده و دهدشت، آبرسانی به شهر لیکک، تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج، تصفیه خانه فاضلاب شهرهای چرام سی سخت و...کرده است که عملیات اجرایی این پروژه ها در بعضی از فصول سال به علت مشکلات اعتباری متوقف می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: انتظار می رود، جهت رسیدگی به مشکلات این پروژه ها و نسبت به تامین اعتبار کافی در لایحه بودجه سال 97 و سال های آینده به منظور تسریع در اجرای این پروژه ها اقدام شود.

احمدی ضمن تقدیر از تخصیص آب موردنیاز استان در دو حوزه مارون و زهره، عنوان کرد: انتظار می رود، نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز در حوزه بشار مانند سایر حوزه های استان تسریع شود تا زمینه تامین آب اراضی کشاورزی و همچنین رونق صنعت استان فراهم شود.

نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرعامل آب منطقه ای و مدیرعامل آبفای شهری استان در ادامه این نشست در خصوص مشکللات استان مطالبی را ارائه دادند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این نشست ضمن دریافت درخواست های کتبی و جمع بندی مطالب، اظهار داشت: مشکلات استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه آب با نگاه مثبت بررسی می شود و در حد توان در این زمینه کمک هایی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: انتظار می رود، مردم و مسئولان استان در خصوص مصرف بهینه آب، ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و نگاه فرا منطقه ای داشته باشد و ما نیز در صورت مشاهده این موارد نگاه ویژه ای نسبت به استان خواهیم داشت.

901

کد خبر: 876624

وب گردی

وب گردی